انتقاد از واگذاری تسهیلات خانگی در راستای مقاصد سیاسی به افراد

عصر جنوب: سرپرست صندوق مهر امام رضا(ع) گفت: واگذاری وام مشاغل خانگی به افراد در راستای رسیدن به اهداف سیاسی کار بسیار اشتباهی است و ما پیگیر این مسئله هستیم.

اصغر نور الله زاده شامگاه گذشته در کارگروه شورای اشتغال استان خوزستان عنوان کرد: صندوق مهر امام رضا(ع) در ابتدا تنها اقدام به اعطای تسهیلات خود اشتغالی می کرد.

وی افزود: کشور هایی که در این زمان رشد اقتصادی بسیار بالایی داشته اند مدل های کسب و کاری را انتخاب کرده اند که مدل های عمومی در کشور ما محسوب می شوند.

سرپرست صندوق مهر امام رضا(ع) با بیان اینکه از سال هزار و ۹۵۰ به بعد کشور آمریکا بحران اقتصادی شدیدی را تجربه کرد، گفت: کشورهای جنوب آسیا نیز که مدل کسب و کار آفریقایی را انتخاب کردند با شکست مواجه شدند و در این زمان سیستم کسب و کار شبکه ای را در دستور کار خود قرار دادند.

نورالله زاده تصریح کرد: اعطای تسهیلات انفرادی به افراد کار بسیار خوبی است اما متاسفانه این طرح نیز مشکلات و نقاط ضعفی را به همراه دارد زیرا افراد باید بتوانند مواد اولیه را خریداری و طراحی و بازاریابی محصول را نیز خودشان انجام دهند.

سرپرست صندوق مهر امام رضا(ع) با تاکید به اینکه، به منظور پایدار سازی در محیط کسب و کار باید از سیستم شبکه ای استفاده کرد، اظهار کرد: باید مدل کسب و کار شبکه ای را به کار بگیریم تا کسب و کار های کوچک را به کسب و کار های بزرگ تبدیل کنیم.

نور الله زاده اظهار کرد: شناسایی رشته فعالیت های بومی در هر استان و شناسایی افرادی که توانایی مدیریت صحیح و منسجم را دارند در اجرای موفقیت آمیز طرح های مشاغل خانگی بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری  از محصولاتی که در این زمان در محیط های کوچک تولید می شوند توانایی رشد یافتن را دارند، تصریح کرد: نه رشته فعالیت از جمله صنایع دستی تولید کیف و کفش و فرش و صنایع تبدیلی مانند خرما در کشور شناسایی شدند که امکان فعالیت به صورت شبکه را در اختیار دارند.

نور الله زاده  با بیان اینکه ۱۷ میلیون جمعیت جوان بین ۲۰ تا ۲۹ سال در کشور وجود دارد، گفت: ۱۱ میلیون نفر از این جمعیت را قشر مجردها تشکیل می دهند و با اعتبارات در نظر گرفته شده برای این بخش نمی توان پاسخگوی نیاز این جمعیت بود در همین راستا ما به حضور ومشارکت مردم نیازمند هستیم.

سرپرست صندوق مهر امام رضا(ع) تصریح کرد: قلک هایی به عنوان قلک سپرده نیکوکاری طراحی شده که به عنوان حساب سپرده برای هر فرد می توان از آن استفاده کرد.

وی با انتقاد از  به اعطای وام  های مشاغل خانگی به برخی افراد در راستای رسیدن به مقاصد سیاسی گفت: واگذاری وام مشاغل خانگی به افراد در راستای رسیدن به اهداف سیاسی کار بسیار اشتباهی است و ما پیگیر این مسئله  هستیم.

سرپرست صندوق مهر امام رضا(ع) اظهار کرد: دولت به دنبال ایجاد مقبولیت است و صندوق مهر امام رضا (ع) نیز متعلق به مردم است.

 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.