هیات کوهنوردی دزفول نسبت به فعالیت برخی گروه های کوهنوردی فاقد مجوزهشدار داد

عصر جنوب: هیات کوهنوردی دزفول نسبت به فعالیت برخی گروه های کوهنوردی فاقد مجوز هشدار داد.
رییس هیات کوهنوردی شهرستان دزفول گفت: برخی افراد فاقد مجوز به طور خودسرانه اقدام به صعود از ارتفاعات نموده و دچار حادثه می شوند.

‘ غلامحسین حسن پور ‘ افزود: در آخرین حادثه چند نفر تحت عنوان کوهنورد از دزفول به قله دماوند در تهران صعود کرده که در تاریکی هوا از مسیر منحرف و دچار حادثه شدند.

وی اظهار داشت: افراد مذکور که توسط کمیته امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی نجات یافتند فاقد هر گونه مجوز صعود از سوی هیات کوهنوردی دزفول بوده و به طور خودسرانه اقدام به این صعود غیر کارشناسی نمودند.

حسن پور از افراد علاقه مند به کوهنوردی خواست ضمن مراجعه به هیات و ارائه در خواست مجوز تشکیل گروه ، نسبت به اخذ مجوز فعالیت از هیات کوهنوردی شهرستان دزفول اقدام نمایند.

فدارسیون کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران در مورخه ۲۱ شهریور ماه خبری مبنی بر بروز حادثه برای یک گروه کوهنوردی دزفول در ارتفاعات دماوند مخابره کرد.

این افراد به دلیل صعود دیر هنگام به قله به دلیل گم کردن مسیر هنگام برگشت از مسیر اصلی منحرف و به دره ‘ کافر دره ‘ فرود آمدند.

افراد مذکور توسط کمیته امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی نجات یافتند.

حسن پور اقدام چنین افرادی را موجب خدشه دار شدن سابقه طولانی و درخشان هیات کوهنوردی دزفول دانست و گفت:در شهرستان دزفول ۳۲ گروه کوهنوردی آقایان و بانوان به صورت مجزا زیر نظر هیات کوهنوردی فعالیت دارند.

 


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.