اداره‌های آبادان و خرمشهر زیر نظر مدیریت منطقه آزاد اروند قرار خواهند گرفت

عصر جنوب: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: تمام اداره‌های آبادان و خرمشهر زیر نظر مدیریت منطقه آزاد اروند قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، اسماعیل زمانی عصر امروز در جلسه تودیع و معارفه فرماندار خرمشهر اظهارداشت: خرمشهر و آبادان در اسفند ماه سال ۱۳۹۲ به مناطق آزاد پیوست و این حرف به معنای است که از این به بعد طبق قوانین مناطق آزاد اداره خواهد شد.

وی اضافه کرد: از مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و تمام دست اندرکاران می خواهیم که به این نکته توجه داشته باشند که اراده جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناطق آزاد به محدوده خرمشهر و آبادان و برای تسریع امور قوانین آسان‌تر وضع کرده و مدیر عامل منطقه آزاد را عالیترین مقام دولتی معرفی کرد است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند خطاب به همه دستگاه‌ها عنوان کرد: تمام دستگاه‌های منطقه از این به بعد دستگاه‌های منطقه آزاد به حساب می‌روند و باید تابع قوانین منطقه آزاد باشند و از همه می‌خواهیم تا قوانین منطقه آزاد را مطالعه کنند.

وی بر محدوده منطقه آزاد اروند تاکید کرد و گفت: محدوده منطقه آزاد به حصارکشی نیست که بر اساس متر و کیلومتر تعیین می‌شود.

زمانی از تشکیل ستاد برنامه برای دریافت اطلاعات بودجه‌ای خبر داد و افزود: از این به بعد ردیف بودجه‌ای به نام اروند اختصاص یافته می‌شود که در این راستا از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم اطلاعات بودجه‌ای خود را در اختیار ستاد برنامه قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این اطلاعات به صورت کامل و در زمان تعیین شده در اختیار ستاد قرار نگیرد در آینده با مشکل تخصیص اعتبار مواجه می‌شویم.

این مسئول دستگاه‌های اجرایی را کارفرمایان منطقه آزاد خواند و گفت: طبق آخرین دستور هیئت رئیسه دستگاه‌های اجرایی از این به بعد کارفرمایان هستند و منطقه آزاد تنها به برنامه ریزی و نظارت خواهد پرداخت.

وی به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: برای بهبود شرایط آموزش پرورش در منطقه، مصوب شده است هزار دستگاه کولر و در اختیار مدارس قرار گیرد.

مدیر عامل منطقه آزاد اروند از اختصاص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای تجهیز مدارس خبر داد و عنوان کرد: طبق توافق مقرر شد که ۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت آموزش و پرورش و ۵ میلیارد تومان دیگر برای مجهز کردن مدارس اختصاص یابد.

وی در ادامه به مصوبه هیئت رئیسه منطقه آزاد اروند برای ایجاد فضای فرهنگی اشاره کرد و گفت: مصوب شده در کنار هر مدرسه مساحتی حدود ۱۰۰ متر به مسجد ساخته شود تا از آن برای نمازخانه و انجام امور فرهنگی استفاده شود.

زمانی اظهار کرد: اعتباری ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومانی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است که از آموزش پرورش آبادان درخواست کرده‌ایم که ۱۰ مدرسه و از آموزش پرورش خرمشهر درخواست معرفی ۵ مدرسه بزرگ را کرده‌ایم.

وی با بیان اقدامات انجام شده برای تقویت بخش حمل نقل نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای حمل نقل خرمشهر و آبادان پیش‌بینی شده که بنا به درخواست شهردار خرمشهر بر کاربردی بودن دستگاه‌های مینی‌بوس در شهرستان خرمشهر روز گذشته ۵۰ دستگاه مینی‌بوس از دبی خریداری که به زودی به ناوگان حمل و نقل این شهرستان اضافه می‌شود.

وی به صنایع سرمایه‌گذاری شده در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: صنعت آلومینیوم با اعتباری حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو معادل ۴ هزار میلیارد توان است، احداث کارخانجات چینی برای صادرات محصول به عراق و سرمایه‌گذاری در بخش نفت، گاز و پتروشیمی با ایجاد شهرکتی مستقل که از فرآورده‌های پالایشگاه آبادان استفاده می‌کند را در دستور کار داریم.

 


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.