تشکیل تیم پیگیری برای اخذ مطالبات ۱۳۰ میلیاردی آموزش و پرورش خوزستان

عصر جنوب: استاندار خوزستان خواستار تشکیل تیم پیگیری برای اخذ مطالبات ۱۳۰ میلیاردی آموزش و پرورش این استان شد.

 

عبدالحسن مقتدایی ظهر امروز در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش پیش از بازگشایی مدارس که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: در شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌ها باید قبل از بازگشایی مدارس همایشی با حضور اولیا، مدیران و خیرین برگزار شود تا سه نفر را به‌ عنوان معین مدرسه برای حضور در کارهای آموزشی، تربیتی و مالی انتخاب و از این طریق بتوان به مدارس کمک کرد.

وی افزود: با این اقدام از طریق گزارشاتی که به استانداری خواهد رسید عملکرد مدارس را بررسی و برای برنامه‌های آینده آموزش و پرورش برنامه‌های موثری اجرایی می‌‌شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: استان خوزستان در دو چیز پیشتاز است؛ یکی ظرفیت درون استانی در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که استان را در اقتصاد مقاومتی در کشور در جایگاه اول قرار داده و دیگری نیز مربوط به دستورالعمل اقدامات بازگشایی مدارس است که هیچ استانی همت تشکیل بسیج عمومی در این زمینه را ندارد.

مقتدایی بیان کرد: در بحث آموزش و پرورش باید برای نسل‌های آینده الگو بگذاریم تا از هم‌اکنون مقدمات موفقیت‌ها را آماده کنیم.

وی با اشاره به آغاز بازگشایی مدارس عشایری بیان کرد: در این راستا باید آموزش و پرورش پنج نقطه عشایری را برای استانداری مشخص کند و ما نیز برای نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی به آنجا خواهیم رفت.

استاندار خوزستان عنوان کرد: روز دوم مهرماه سال جاری نیز در آموزش و پرورش آبادان مراسمی برای شهدای مدرسه‌ای برگزار خواهد شد تا یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز، معلم و اولیا گرامی داشته شود زیرا آنها خانواده آموزش و پرورش بودند.

مقتدایی ادامه داد: همچنین باید تیمی برای پیگیری مطالبات ۱۳۰ میلیارد تومانی آموزش و پرورش از شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی تشکیل تا این موضوع هر چه زودتر به نتیجه برسد.

وی در پایان گفت: باید کارهایی انجام دهیم که ۳۰ سال بعد، وقتی افرادی دیگر در این جلسات حضور می‌یابند بدانند متولیان قبلی نهایت سعی و تلاش خود را با امکاناتی که داشته‌اند انجام داده و خروجی‌شان خدمت‌رسانی به مردم بوده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.