مقام‌آوران خوزستانی دیده نمی‌شوند/ مسئولان کمی حمایت کنند

عصر جنوب: مربی خوزستانی تیم ملی کبدی ایران گفت: مسئولان استان خوزستان کمی از ورزش بانوان حمایت کنند.

 زینب عیدی شیخ‌رباط از بی‌توجهی‌هایی که مسئولان ورزش استان خوزستان به ورزش کبدی کردند گفت و اظهار کرد: دانشجوی کار‌شناسی ارشد و متولد سال ۱۳۶۰ در اهواز هستم و ۱۸ ساله که در رشته‌های ورزشی دوومیدانی و کبدی فعالیت می‌کنم.

وی افزود: ۱۲ سال به عنوان بازیکن تیم ملی دوومیدانی در رشته پرتاب دیسک و کبدی حضور داشتم که در حال حاضر بعد از گذشت دو سال از بازیکن بودنم شش ماه است به عنوان مربی کمکی تیم ملی کبدی و در حال حاضر مربی تیم ملی در اردو بازی‌های اینچئون ۲۰۱۴ به سر می‌برم.

مربی خوزستانی تیم ملی کبدی ایران تصریح کرد: در رشته دوومیدانی تا سال ۸۶ رکوددار پرتاب دیسک بانوان بعداز انقلاب اسلامی بودم.

عیدی شیخ‌رباط ادامه داد: در مسابقات آمادگی جسمانی دولت، قهرمانی دانشجویان دوومیدانی کشور، عنوان قهرمانی را به‌دست آوردم. وی عنوان کرد: همچنین در نخستین مسابقات آسیایی ۲۰۰۵ سال ۸۴ در هندوستان که آنجا تیم‌ها به صورت گروهی شرکت کردند توانستیم به همراه تیم ملی ایران، در آن زمان که مربی با تجربه‌ای نداشتیم مقام چهارم را کسب کنیم.

این مربی خوزستانی ادامه داد: در نخستین مسابقات آسیایی که به میزبانی تهران برگزار شد در سال ۸۵ مقام اول را از آن خود کرده‌ایم. عیدی شیخ‌رباط در خصوص وضعیت کبدی استان تصریح کرد: من و هفت نفر دیگر که بازیکنان کبدی استان خوزستان بوده‌ایم در تمام سال‌ها مقام کسب کرده‌ایم اما از دو سال اخیر متاسفانه مربی و امکانات و مکان مناسب برای تمرین یا برگزاری اردو یا مسابقه در استان به خصوص اهواز وجود ندارد و بازیکنان با توان شخصی و کارهایی که خودشان یاد گرفته بودند در مسابقات شرکت می‌کردند.

وی ادامه داد: از سوی وزارت کشور برای من لوح تقدیر که به عنوان زن نام‌آور بر‌تر کشور انتخاب شده‌ام، ارسال شد ولی در استان خوزستان هیچ کسی نبود که بگوید این بازیکن و مربی وجود دارد. عیدی شیخ‌رباط اضافه کرد: در حاضر که در اردوی تیم ملی کبدی بانوان برای شرکت در مسابقات اینچئون ۲۰۱۴ به سر می‌برم و وقتی مسئولان برای دیدار می‌آیند و متوجه می‌شوند یک مربی خوزستانی تیم را هدایت می‌کنند باعث افتخاری برای من و استانم است.

این مربی خوزستانی در پایان این مصاحبه، گلایه‌ای از صدا وسیمای مرکز خوزستان مبنی بر اینکه در تهران از زمانی که به عنوان مربی تیم ملی کبدی انتخاب شده‌ام و یا صاحب مقام می‌شوم چقدر گزارش تهیه می‌کنند اما در صدا وسیمای مرکز خوزستان نیز توجهی به این مسئله نمی‌شود، کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.