معاون حوزه هنری خوزستان: فیلم سازی در خون خوزستانی هاست

عصر جنوب: معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری خوزستان گفت: فیلم سازی در خون خوزستانی هاست.
‘ محمود رحمانی’ به مناسبت روز ملی سینما (۲۱شهریور) اظهارکرد:چهره های فیلم ساز قدرتمندی در خوزستان وجود دارد که باعث سرآمد شدن سینمای خوزستان در کشور شده است، افرادی همچون امیر نادری و نادر تقوایی که سینمای خوزستان را قدرت بخشیدند.

وی بیان داشت: نقش و اهمیت سینما در خوزستان غیرقابل انکار است؛ فیلم سازان خوزستانی با موضوع نفت، جنگ تحمیلی و بسیاری سوژه های ناب فیلم سازی و سینما در خوزستان، در بالاترین سطح قرار دادند و هم اکنون سینمای خوزستان در کشور حرف های زیادی برای گفتن دارد.

رحمانی بیان داشت: با وجود قطع ارتباط بین نسل فیلم ساز گذشته و امروز، فیلم سازان قدرتمندی در خوزستان شکل گرفتند و فعالیت می کنند.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری خوزستان گفت: اهمیت سینمای خوزستان در این است که فیلم سازان خوزستانی تنها از کاراکتر استفاده نمی کنند و از سوژه های غیر انسانی مثل طبیعت، صنایع نفتی و یا نخل استفاده می کنند.

وی گفت: سینما در کشور از خوزستان آغاز شده، نخستین سینماهای ایران در آبادان، مسجدسلیمان به صورت روبازدر یک قرن گذشته تشکیل شده است.

** آغازاکران فیلم های بومی در سینماهای خوزستان

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری خوزستان گفت: گروهی به نام هنر و تجربه در سازمان سینمایی کشور شکل گرفته که فیلم های تجربی و یا فیلم هایی که با مقوله ی خاصی اکران نشدند به روی پرده سینما بروند از جمله این فیلم ها، فیلم های بومی در خوزستان است که هیچگاه به روی پرده سینما نرفت.

رحمانی افزود: با تشکیل این گروه، فیلم های مستند و بومی خوزستان در سینما اکران می شود.

وی بیان داشت: با توجه به بحث آزاد سازی فیلم سازی، و نیز تغییراتی که در سینماها شکل گرفته و با الکترونیکی شدن پخش فیلم در سینماها ، فیلم سازان باید تلاش کنند تا فیلم هایی مناسب در بالاترین سطح بسازند.

وی در ادامه گفت:برنامه هایی که در تلویزیون پخش می شود سال ها عقب تر از جامعه است و متاسفانه تلویزیون تله فیلم هایی را ساخته که حمایت از سینما را کاهش داده است.

وی گفت: آسان کردن فیلم نامه ها کیفیت فیلم های ساخته شده را در تلویزیون کاهش داده ، و این مهم باعث شده تا مردم به برنامه های کشورهای بیگانه روی آورند و از سینما وتلویزیون و تولیدات داخل استان و کشور دور شوند.

وی افزود: مخاطب باید شناخته شود و برای اینکه فیلم هایی داشته باشیم که مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد باید استانداردهای لازم در فیلم سازی را رعایت کنیم.

این فیلم ساز خوزستانی عنوان کرد: باید فیلم هایی ساخته شود که مخاطب به آن فکر کند، مخاطب نباید یک عضو خنثی باشد.

هم اکنون در اهواز پنج سینمای عمومی و در شهرهای آبادان، خرمشهر، دزفول، شوشتر و رامهرمز نیز یک سینما فعالیت دارند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.