مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان:اعطای وام به اشتغال معتادان بهبودیافته کمک نمی کند

عصر جنوب: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان گفت: اعطای وام به معتادان بهبهود یافته تنها راه اشتغال نیست ،مشاغل مورد نیاز این افراد باید شناسایی شود.
‘ رحمان قلاوند’ اظهار داشت: بیکاری با ابتلا به اعتیاد رابطه مستقیم دارد و ضروری است که در بحث اشتغال افراد بهبود یافته و آموزش دیده تصمیم جدی گرفته شود تا برای جلوگیری از بازگشت افراد بهبهود یافته به اعتیاد باید بستر اشتغال برای این افراد فراهم شود.

وی افزود : آموزش های مهارتی فنی وحرفه ای در هشت شهرستان استان برای معتادان بهبهود یافته برگزار شد تا بستر اشتغال برای این افراد فراهم شود و به قبول شدگان آزمون پایان دوره گواهینامه مهارتی با استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اعطا گردید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: تعداد۳۲۵ نفر از افراد معتاد بهبود یافته در ۱۸رشته مهارتی از قبیل جوشکاری، برقکار ساختمان، تعمیر تلفن همراه، تعمیر لوازم خانگی، برق صنعتی، سرپرست بنائی، پیرایش مردانه، معرق کار، تعمیرکار موتور سیکلت تحت پوشش آموزش های فنی و حرفه ای قرار گرفته اند.

قلاوند افزود: ۶۰ درصد از افراد آموزش دیده با همکاری اداره کل زندانها، ۲۷ درصد این افراد با همکاری بهزیستی استان و ۱۳ درصد با همکاری سازمانهای مردم نهاد برای فراگیری آموشها معرفی شده بودند.

وی ادامه داد: ۴۸ درصد از افراد آموزش دیده بین ۱۵ تا ۲۹ سال سن داشتند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.