معاون وزیر تعاون: بازتاب اخبار غلط سیلاب موجب تصمیم سدسازی می‌شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به سیلاب اخیر در استان، دقت شود که بازتاب اخبار منجر به ایجاد باور غلط در پایتخت به‌ منظور ایجاد سدهای جدید برای مقابله با سیلاب نشود.

به گزارش فارس ، جلسه شورای اداری استان خوزستان با حضور مدیران دستگاه‌های استان، معاون وزارت اقتصاد ودارایی، معاون وزارت کار، امور اجتماعی و رفاه و استاندار خوزستان به پایان رسید.

احمد میدری با اشاره به ۳۴ واحد بهبود در رتبه ایران در فهرست نظام اداری کشورها، اظهار کرد: نظام اداری ایران نظام مطلوبی نیست و نیازمند ارتقاء و بهبود محیط کسب و کار هستیم.

وی افزود: واقعیت این است که نظام اداری ایران نیازمند بازنگری جدی است و در حال حاضر بیشترین آسیب را بنگاه‌های کوچک اقتصادی به‌لحاظ عدم سهولت در روند نظام اداری و قوانین مخل، متحمل می‌شوند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تبیین کرد: با اهتمام هیئت دولت توانستیم تغییراتی را در نظام اداری به‌وجود آوریم اما این تغییرات انحصاراً در تهران صورت گرفته و پروژه پایتخت محور بوده است.

وی تصریح کرد: در استان‌ها سنجشی انجام نشده و تا کنون تغییری صورت نگرفته است، با توافق استاندار خوزستان و معاون اقتصاد دارایی کشور، خوزستان را به عنوان استان پیشران در نظر گرفته و در تغییر وضعیت موجود اقدامات اساسی انجام پذیرد و خواهانیم که نظام اداری با هزینه های کمتر و  کاهش زمان پاسخ‌گویی امور جاری و محوله را به انجام رساند و روند نظام اداری را تسهیل بخشد.

میدری، شرایط حال حاضر استان و مشکل سیلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: مشکلات قابل مدیریت است و بایستی در نظر داشته باشیم که مناطق فقیرتر در رویارویی با حوادث مدت زمان بیشتری را برای ترمیم نیازمند است.

وی تأکید کرد: با توجه به سیلاب اخیر در استان، دقت شود که بازتاب اخبار منجر به ایجاد باور غلط در پایتخت به‌منظور ایجاد سدهای جدید برای مقابله با سیلاب نشود؛ سدهای متعددی در استان وجود دارد و مسلما راه‌کارهای مناسبتری به غیر از احداث برای مقابله با سیلاب وجود دارد، چرا که این سازه خود در ایجاد گرد و غبار و مشکلات زیست محیطی سهیم است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.