پایان ۲۹ سال انتظار خانواده یک شهید

عصر جنوب: خانواده شهید «عبدالکریم لرکی» پس از ۲۹ سال انتظار، پیکر مطهر فرزندشان را که به عنوان شهید گمنام در شهر سردشت دزفول به خاک سپرده شده بود ، یافتند.

اهالی بخش سردشت دزفول در شمال استان خوزستان روز جمعه شاهد حضور خانواده ای بودند که پس از سه دهه صبوری موفق به زیارت قبر مطهر فرزند شهیدشان شدند.

در این آیین که با حضور گسترده اهالی و مردم شهرستان دزفول همراه بود، مادر شهید عبدالکریم لرکی در میان استقبال پر شور اهالی وارد شهر سردشت شده و مزار فرزندش را در آغوش گرفت.

پایان 29 سال انتظار خانواده یک شهید/عکس

این مادر شهید که فرزند دیگری نیز تقدیم اسلام کرده، هنگام مشاهده مزار مطهر فرزندش که به عنوان شهید گمنام در بوستان شهدای گمنام شهر سردشت به خاک سپرده شده است، در حالی که اشک می ریخت از استقبال پرشور اهالی و ادای احترام مردم شهر سردشت دزفول نسبت به شهدا تشکر کرد.

به گفته مدیر مرکز فرهنگی دفاع قدس دزفول، هویت شهید عبدالکریم لرکی با انجام آزمایش DNA اخیرا مشخص شد.

محمدرضا صفارپور افزود: پیکر مطهر این شهید والامقام متولد سال ۱۳۴۱ که در عملیات والفجر هشت به درجه رفیع شهادت نایل گردید،پس از سال ها در منطقه فاو توسط گروه تفحص شناسایی و به دلیل فقدان مدارک شناسایی در فروردین ماه سال ۱۳۹۲ به عنوان شهید گمنام در شهر سردشت دزفول به خاک سپرده شد.

پایان 29 سال انتظار خانواده یک شهید/عکس

عبدالکریم لرکی که معلم بود، در دوران جنگ تحمیلی برای دفاع از دین و میهن راهی جبهه شد و در سن ۲۳ سالگی به شهادت رسید.

این شهید والامقام از شهدای شهر هفتکل است که در عملیات والفجر هشت جاوید الاثر شد.

پیکر این شهید در کنار یک شهید گمنام دیگر در پارک شهدای گمنام شهر سردشت به خاک سپرده شده است.

خانواده این شهید معظم موافقت کرد پیکر مطهر شهید عبدالکریم لرکی در محل بوستان شهدای گمنام شهر سردشت دزفول به عنوان امانت نزد مردم منطقه باقی بماند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.