فعالیت ۵۰درصد شرکت‌های دانش‌بنیان خوزستان در حوزه صنعت نفت و گاز

عصر جنوب: رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: ۵۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان خورستان با توجه ظرفیت نفت و گاز استان، در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی فعال هستند.

بابک مختاری اظهار کرد: در خوزستان ۱۵۰ شرکت فعال در مراکز و پارک‌های علم و فناوری وجود دارد.

وی افزود: از این تعداد شرکت تا به حال حدود ۳۳ شرکت توسط کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان کشور به عنوان شرکت دانش بنیان ثبت شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: پرونده ۶ شرکت دیگر در این کارگروه جهت ثبت در جرگه شرکت‌های دانش بنیان در دست بررسی است.

وی درباره حوزه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان خوزستان گفت: ۵۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان خورستان با توجه ظرفیت نفت و گاز استان، در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی فعال هستند.

مختاری ادامه داد: بقیه شرکت‌ها در حوزه‌های گوناگون تولیدی و توزیعی از جمله کشاورزی، صنعت ساختمان و نجوم به فعالیت مشغول هستند.

وی افزود: برای شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات حمایتی مناسبی در نظر گرفته شده است و شرکت‌های ثبت شده به عنوان شرکت دانش بنیان تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کاملاٌ قرض الحسنه دریافت می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان بیان کرد: برای این شرکت‌های تا سقف ۳۰ میلیون تومان تسهیلات سرمایه در گردش به صورت قرض الحسنه نیز پرداخت می‌شود.

وی افزود: برای شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری امکانات دفتری همراه با بهره‌مندی از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی ارائه می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: امکان خدمات مشاوره‌ای به این شرکت‌ها از طریق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نیز وجود دارد.

مختاری درباره وضعیت شرکت‌های دانش بنیان خوزستان گفت: با وجود اینکه شرکت‌های دانش بنیان در خوزستان دیر‌تر از سایر استان‌ها راه اندازی شدند ولی وضعیت این شرکت اکنون خیلی خوب است.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.