معاون استاندار: خوزستان با مشکل کمبود آب رو به رو است

عصر جنوبمعاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان با مشکل کمبود آب روبه رو است گفت: در فصل زراعی گذشته به دلیل کمبود آب در این استان بیش از ۷۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی حاشیه سد کرخه کشت نشد.

 

ˈاحمد سیاحیˈ بیان کرد:بخشی از اراضی کشاورزی خوزستان در سال زارعی گذشته به دلیل مشکل کمبود آب در این استان کشت نشد و این در حالی است که کشاورزی تنها منبع درآمدی کشاورزان خوزستان است.

وی بیان کرد: برخی از نخیلات آبادان،خرمشهر و شادگان نیز به دلیل نبود آب کافی خشک شده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه رویای وجود ۳۳ درصد از آب های جاری کشور را در خوزستان باید به فراموشی سپرد افزود: در چند سال گذشته به دلیل خشکسالی های پی در پی، آورد رودخانه های استان به شدت کاهش یافته و اکنون با معضل تامین آب آشامیدنی ،کشاورزی و صنعت روبه رو هستیم.

سیاحی گفت: هم اکنون میزان آب رودخانه های اصلی خوزستان ۱۸ و نیم میلیارد متر مکعب است در حالی که این استان به ۲۴ میلیارد متر مکعب آب نیاز دارد.

وی بیان کرد: در هفته آینده با حضور خبرنگاران میزان دقیق و واقعی نیاز آبی خوزستان در بخش های مختلف آشامیدنی ،کشاورزی و صنعت به صورت شفاف و واقعی ارایه می شود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان اظهارکرد:بسیاری از شهرهای این استان با وجود قرار گرفتن در کنار سدهای بزرگ ،از نعمت آب آشامیدنی با کیفیت و کافی محروم بوده و به بسیاری از روستاهای آن همچنان از طریق تانکر آبرسانی می شود.

سیاحی افزود: در بخش فاضلاب نیز پروژه احداث فاضلاب ۱۶ شهر این استان اجرایی شده و تلاش می کنیم بخشی از اعتبارات این پروژه ها از طریق فروش اوراق مشارکت انجام شود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.