اورکی: حوزه اجتماعی و سیاسی پیش فرض توسعه متوازن و همه جانبه

عصر جنوب: مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان گفت: حوزه اجتماعی و سیاسی پیش فرض توسعه متوازن و همه جانبه است.

محسن اورکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حوزه سیاسی و اجتماعی حوزه ای است که عموما با ابزارهای نرم در ارتباط است. در حقیقت حوزه سیاسی و اجتماعی شبیه به حوزه های عمرانی یا اشتغال نیست که با طرح ها و پروژه های عمرانی و یا اشتغالزایی ارتباط داشته باشد هر چند که حوزه اجتماعی و سیاسی پیش فرض توسعه متوازن و همه جانبه است.

وی افزود: اگر مسائل اجتماعی را خوب بشناسیم به طبع می توانیم اعتبارات و هزینه های کشور را در جای درست و صحیح خودش به کار ببریم و در این حالت است که جامعه می تواند به سمت توسعه متوازن پیش برود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان تصریح کرد: عدم برخورداری بخشی از برنامه های ما از پیوست مطالعات اجتماعی و سیاسی جزو علت های عدم توازن موجود در استان است. بنابراین می توان گفت کار اجتماعی و سیاسی در معنای واقعی خودش برای اصحاب رسانه است و آحاد مردم جامعه ملموس، قابل تجزیه و تحلیل نیست.

اورکی با اشاره به اینکه حوزه سیاسی و اجتماعی پیش زمینه تمام امور در یک جامعه و کشور توسعه یافته است گفت: حوزه سیاسی و اجتماعی شاید به دلیل نوع برخوردی که تاکنون اصحاب رسانه و مطبوعات با آن داشته اند برای مدیران و آحاد جامعه ناشناخته مانده است. بنابراین پیشنهاد می کنیم تا رسانه ها در راستای تبیین و آشکار سازی مباحث اجتماعی و سیاسی در سطح استان به ما کمک کنند تا بتوانیم اهمیت این حوزه را آشکار ساخته و به عنوان پیوستی برای هزینه کردن تمام اعتبارات عمرانی و اشتغالزایی در استان در نظر بگیریم.

وی عنوان کرد: کمک مردم خصوصا اقشاری چون دانشگاهیان، دانشجویان، فرهنگیان و سایر نخبگان فکری استان در نهادینه سازی معنای و مفهوم واقعی حوزه سیاسی و اجتماعی بسیار تاثیر گذار است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان بیان کرد: برنامه ریزی های لازم را  انجام می دهیم تا مسائل سیاسی استان را به سمت و سوی مسائل اجتماعی ببریم و زمانی به جایی برسیم که هر شهروند خود متولی حل بخشی از مسائل اجتماعی منطقه اش باشد.

اورکی یادآور شد: عرصه زندگی عمومی همه ما نسبت به عرصه و درون زندگی خصوصی مان با هم بسیار متفاوت است که این تفاوت بیانگر انفکاک فکری و سیاسی شهروند و دولت است و خود بیانگر نوعی مسئله سیاسی با دولت است.

وی تاکید کرد: اگر شهروند در قالب تشکل اجتماعی خود را موظف به  پاکسازی و زیباسازی محیط خود قرار دهد طبیعتا اقدام به همسان سازی و نظافت محیط بیرون از خانه امثال کوچه، محله و محیط شهر می کند و لذا یک پدیده سیاسی به یک مسئله اجتماعی تبدیل شده و با کمک مردم قابلیت حل شدن  پیدا می کند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان در پایان گفت: اگر مسئولان به عنوان متولیان مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه تلاش کنند تا مردم را در قالب تشکل های مردم نهادی که دارای مسائل مشترک متمرکز شوند خود به خود مسائل سیاسی که ریشه در بی اعتقادی مردم به دولت دارند با کمک مردم حل می شود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.