خوزستانی ها سالیانه هزار میلیاردتومان کالا خریداری می کنند/ گردش مالی شرکتهای بزرگ دولتی در خارج از استان است

عصر جنوب: فرج الله خبیر اظهار داشت: خوزستانی ها سالیانه هزار میلیارد تومان کالا و محصول خریداری کنند بیشتر خرید مردم به از محصولات استانهای دیگر است تولید کنندگان داخلی باید کالا وخدماتی با کیفیت وارد بازار کنند، تولید کنندگان باید بر سرموضوع کیفیت کالا با یکدیگر به رقابت بپردازند.
به گزارش عصر جنوب به نقل از اهوازنوین: فرج الله خبیر معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: منابع مالی خیلی مهمی در خوزستان وجود دارد اما بیشترین آمار فقر در این استان است.

فرج الله خبیر در نهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان که امروز در تالار مهتاب برگزار شد اظهارکرد: ۱۲ هزار تعاونی در استان خوزستان تشکیل شدند و ۲۴۰هزار فرصت شغلی نیز ایجاد شده است تعاونی ها می­ توانند کمک خیلی زیادی در کاهش میزان بیکاری و افزایش اشتغالزایی درجامعه داشته باشند.

وی گفت: حدود ۸۰ درصد اقتصاد در خوزستان به بخش دولتی اختصاص دارد و در آمد حاصل از صنایع و شرکتهای بزرگ استان در انحصار بخش دولتی است تعاونی ها می توانند برای کاهش فقر و بیکار همچنین رشد و توسعه اقتصاد استان گام های موثری را بردارند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه هرچه قدر تعاونی ها در استان بیشتر رشد پیدا کنند وضع استان بهتر می شود عنوان کرد: گردش مالی ناشی از در آمد تعاونی ها در خوزستان باقی م ی ماند اما گردش مالی شرکتهای بزرگ دولتی در خارج از استان است.

خبیر با اشاره به بخشنامه اخیر استاندار مبنی بر خرید ملزومات و تولیدات شرکتهای خوزستانی بیان کرد: در شورای اداری استان از چند شرکت که از تولیدات استان حمایت کردند تقدیر شد همه شرکتها موظف هستند از تولیدات استان حمایت کنند.

وی گفت: خوزستانی ها سالیانه هزار میلیارد تومان کالا و محصول خریداری کنند بیشتر خرید مردم از محصولات استان های دیگر است تولید کنندگان داخلی باید کالا وخدماتی با کیفیت وارد بازار کنند. تولید کنندگان باید بر سرموضوع کیفیت کالا با یکدیگر به رقابت بپردازند.

معاون سیاسی واجتماعی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: دولت برای خروج از تورم لایحه ای را به تصویب رسانده است حمایت دولت از تولیدکنندگان و شرکتها است که می تواند شامل تعاونی ها نیز باشد.

همچنین آیت‌الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز در این مراسم با اشاره به بخشنامه استاندار مبنی بر حمایت از تولیدات داخل استان عنوان کرد: ملزم ساختن دستگاه‌های اجرایی به استفاده از کالاها و خدمات داخلی استان از جمله طرح‌های مطلوبی است می تواند بخش تعاون استان را رونق بخشد.

آیت‌الله حیدری ،تنها راه برون رفت از تحریم ها را اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: نگرش ما در توسعه اقتصاد کشور باید به درون باشد و نه بیرون، اقتصاد مقاومتی موضوعی است که به دنبال تحریم‌های تحمیل شده از سوی مقام معظم رهبری در کشور مطرح شد.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد فرصت های شغلی در استان نسبت به مدت مشابه بیشتر شده است تصریح کرد: افزایش ۴۰ درصدی فرصت های شغلی کار خیلی بزرگی است که توسط تعاونی های استان صورت گرفته است باید از محصولات تعاونی ها ی استانی حمایتی بیشتری گیرد.

امام جمعه موقت اهواز،تعاون را یک مفهوم عام و مطلق در همه زمینه‌ها دانست و اظهار کرد: در آیات قران در مورد تعاون، همکاری و کمک به دیگر در راستای تقوا بارها اشاره شده است،‌ یکی از مصادیق آیات قرآن در خصوص تعاونی ها راه‌اندازی چنین تعاونی‌هایی است که منجر به تولید و اشتغال می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز در ۹ جشنواره تعاونی های برتر استان خوزستان با بیان اینکه، تشکیل تعاونی ها یک مدل موفق اقتصادی است که در واقع به توسعه اقتصادی کشورها کمک کرده است تاکید کرد: امروزه ایجاد روحیه تعاون در کار ملاک شروع فعالیت در تعاونی است تا تاثیرگذاری پایداری در اقتصاد داشته باشد.

هوشمند صفای با اشاره به ثبت ۱۲ هزار تعاونی در استان عنوان کرد: در طول سال‌های گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی ۵ هزار تعاونی از تعاونی های استان غیرفعال شدند؛ در واقع این میزان تعاونی راکد آمار خوبی نیست و باید اقدامی در جهت احیای آن‌ها صورت گیرد.

وی تصریح‌کرد: ۷ هزار تعاونی استان کاملا فعال هستند و از لحاظ کیفی در جایگاه نخست کشوری قراردارند، تعاونی‌های استان، تعاونی‌های پویا و زنده‌ای هستند که سهم قابل ملاحظه‌ای در توسعه اشتغال، افزایش تولید و صادرات داشته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ، سهم تعاونی‌های استان در صادرات را ۱۵ درصداعلام کرد و افزود: با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود می توانیم این رقم را به ۲۵ درصد برسانیم.

صفایی فعالیت تعاونی های مسکن را مطلوب و خوب توصیف کرد وگفت: در حوزه مسکن نیز تعاونی‌ها نقش بهتری را ایفا کرده‌اند، به گونه‌ای که ۵۰ درصد ساخت و سازهای مسکن استان توسط تعاونی‌ها انجام می‌شود.

وی با تاکید بر ارتقای سطح کیفی تعاونی ها بیان کرد: برای ارتقای سطح کیفی تعاونی‌ها برنامه داریم تا اطلاعات تعاونی‌ها را به روز کنیم و سهم آنان در اقتصاد را به بیش از وضعیت فعلی برسانیم.

گفتنی است: در این جشنواره از ۲۰ تعاونی برتر خوزستان تجلیل از تعاونی پرورش آبزیان استان به عنوان تعاونی برتر کشوری معرفی شدند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.