ثبت نام بی‌سوادان خوزستانی از آغاز مهرماه

عصر جنوب: رئیس اداره واگذاری فعالیت‌های سوادآموزی خوزستان از ثبت نام بی‌سوادان از اول مهرماه سال جاری در استان خبر داد.

محمدعلی آلاله اظهار داشت: در آستانه آغاز مهرماه، کار سوادآموزی در سه طرح به نام‌های با سواد کردن اولیای بی‌سواد دانش آموزان در مدارس، بی‌سوادان ۱۰ تا ۲۰ ساله و با سواد کردن نوجوانان کار بی‌سواد، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام اولیای دانش آموزان استان که با سواد و بی‌سواد هستند شناسایی و در حال پالایش خواهند بود افزود: این افراد باید از اول مهرماه امسال به نزدیک‌ترین مدارس محل سکونت خود یا به آموزش و پرورش ناحیه خود برای آموزش مراجعه کنند.

رئیس اداره واگذاری فعالیت‌های سوادآموزی خوزستان ادامه داد: هر ساله در زمینه با سواد کردن بی‌سوادان در دو نیمه فروردین‌ماه تا شهریور و مهرماه تا اسفندماه سال جاری این طرح در سراسر استان اجرایی می‌شود.

این مسئول گفت: در نیمه اول سال جاری نیز تاکنون بیش از ۹ هزار نفر در کلاس‌های نهضت سوادآموزی مراجعه کرده‌اند.

آلاله اضافه کرد: از ابتدای مهرماه سال جاری نیز افراد بی‌سواد می‌توانند برای ثبت نام به آموزش و پرورش‌های مناطق خود یا شهرستان‌های واحد نهضت سوادآموزی مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر فردی می‌تواند افراد بی‌سواد خانواده خود را آموزش و از نهضت سوادآموزی حق‌الزحمه خود را بگیرند.

رئیس واگذاری فعالیت‌های سوادآموزی خوزستان ادامه داد: حق‌الزحمه هر نفر در دوره سوادآموزی ۵۲۰ هزار تومان، دوره انتقال هر نفر ۷۲۰ هزار تومان و تحکیم سواد با قبولی فرد آموزش دیده ۶۰ هزار تومان خواهد بود.

آلاله در پایان عنوان کرد: در همین راستا نیز با دستگاه‌های بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی، کانون بازنشستگان، سازمان دانش آموزی مدارس غیردولتی، اداره کل امور زندان‌های استان، موسسه فرهنگی مکتب القرآن، بسیج سازندگی تفاهم نامه‌هایی منعقد شده تا افراد بی‌سواد را آموزش دهند و به ازای هر قبولی از سوادآموزی حق‌الزحمه دریافت می‌کنند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.