اسحاقی: ۱۷ هزار نفر در خوزستان در حال درمان اعتیادند

عصر جنوب: فرمانده انتظامی خوزستان گفت: از ابتدای سال تا کنون، ۲ تن و ۹۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان خوزستان کشف شد که این کشفیات عمدتا در مبادی ورودی استان بوده است.

 

سردار محمدرضا اسحاقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:‌ بیشترین موادی که در این مدت کشف شد از نوع تریاک، حشیش و شیشه بوده است که این میزان کشف نسبت به کشفیات مدت مشابه سال گذشته صددرصد افزایش یافته که نشان دهنده این است که فعالیت همکاران ما در مبادی ورودی استان افزایش یافته است.

 

وی به افراد تحت درمان اعتیاد در سطح استان اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۷ هزار نفر در استان خوزستان با مراجعه به مراکز درمان اعتیاد در حال سپری کردن دوره‌های بهبودی هستند که لازم است برای پایداری بهبودی این افراد و جلوگیری از بازگشت دوباره به سوی مصرف مواد مخدر، برنامه‌ریزی جدی و اساسی صورت بگیرد.

 

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: بحث اشتغال از جمله مهم‌ترین مباحثی است که میتواند در جلوگیری از بازگشت افراد بهبودیافته به سوی مواد مخدر موثر باشد، ولی با توجه به روحیات این افراد و آسیبی که دیده‌اند، طبیعتا نمی‌توانند مشاغل سخت و مهمی را داشته باشند به همین منظور اداره‌کل اموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان مشاغل راحت‌تری برای این افراد تعریف کرده است.

 

اسحاقی اظهار کرد: مشاغلی که می‌شود برای این افراد در نظر گرفت شامل تعمیرات وسایل سرمایشی، گرمایشی، صوتی تصویری و برقکاری است. برای اعطای تسهیلات وام اشتغال به افراد بهبود یافته هم باید در یک کارگروه فنی جنبه‌های مختلف این موضوع بررسی شود تا اجرای آن هدفمند باشد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.