هفته دفاع مقدس نیازمند برنامه‌های ویژه تاریخ رزمندگان است

عصر جنوب: امام جمعه شادگان گفت: هفته دفاع مقدس نیازمند برنامه‌های نو و ویژه تاریخ شهدا و رزمندگان است.

حجت‌الاسلام سید مجید شرفی صبح امروز در جلسه ستاد هماهنگی هفته دفاع مقدس شادگان که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس نمادی از غیرت، جوانمردی، مقاومت و فداکاری ملی است.

وی با اشاره به این که در جنگ تحمیلی ابهت استکبار جهانی شکسته شد، عنوان کرد: در این جنگ ندای حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی ملت ایران به گوش جهانیان رسید.

امام جمعه شادگان یادآور شد: امروز انتقال مفاهیم ارزشی و فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان با توجه به هجمه‌های فرهنگی یکی از ضروریات جامعه است و نسل امروز باید بداند که در هشت سال تحمیل جنگ به ملت ایران چه گذشت.

شرفی تصریح کرد: در آن دوران، مردم با وجود هجمه‌ها و فشار داخلی و خارجی و تحریم‌های سنگین با کمترین امکانات با نشاط زندگی و جنگ را اداره کرده و تن به ذلت ندادند.

امام جمعه شادگان، با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور ایثارگری‌های رزمندگان اسلام، شهدا، جانبازان آزادگان و ایثارگران است، گفت: وظیفه خطیر مسئولان در قبال آگاهی و مصونیت نسل جوان در برابر تهدیدات دشمنان، وظیفه سنگینی است و مهم‌ترین ابزار در برابر فشارها و خطرات ضدفرهنگی دشمنان، عمل به سیره و روش شهدا و امام راحل است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شادگان بیان کرد: دفاع مقدس ریشه انقلاب اسلامی را محکم و پایدار کرد و دستاوردهای بسیاری مانند اقتدار و عظمت برای ایران اسلامی به همراه داشت که تا به امر پا برجا مانده است.

وی خطاب به مسئولان اجرایی شهرستان افزود: مسئولان باید به‌مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه‌های ویژه‌ای علاوه بر برنامه‌های هر ساله را اجرایی کنند تا جوانان هر چه بیشتر جذب خاطرات و ارزش‌های هشت سال رشادت شهدا و رزمندگان شوند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.