۱۱ اثر برای حضور در جشنواره تئاتر خوزستان تایید شد

عصر جنوب: دبیر بیست و ششمین جشنواره تئاتر خوزستان گفت: پس از بازبینی حضوری ۲۲ نمایش اجرا شده در همایش تئاتر خوزستان، ۱۱ نمایش برای حضور در مرحله نهایی جشنواره تایید شد.

سید صادق فاضلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در مرحله نخست بازبینی ۴۸ نمایش تایید شد که از میان آن‌ها ۲۲ اثر در همایش تئا‌تر استانی از ۱۱ تا ۱۶ شهریور ماه جاری در تالار آفتاب و تالار آینه اهواز به اجرا درآمد.

وی افزود: هیئت داوران پس از بازبینی حضوری ۲۲ نمایش اجرا شده در همایش تئا‌تر استانی ۱۱ نمایش را برای حضور در مرحله نهایی جشنواره تئا‌تر استانی تایید کردند.

فاضلی گفت: نمایش‌های «دیدان» به کارگردانی فؤاد رابحی از خرمشهر، «سعاد لرزان مردمان تیره بخت» به کارگردانی فواد عباسی از اهواز، «بوی سگ می‌دهند گربه‌ها» به کارگردانی دانیال سیاحی از ماهشهر، «۱۴۱۷» به کارگردانی هاجر تقوی از رامهرمز و «کمدی اکتشافات» به کارگردانی امیرحسین افتخارپذیرایی از آبادان به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.

دبیر بیست و ششمین جشنواره تئا‌تر خوزستان تصریح کرد: همچنین نمایش‌های «هراسه» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، «بهشت ۵۰ درجه بالای صفر» به کارگردانی علی حیدری از آبادان، «ابر می‌گرید باد می‌گردد» به کارگردانی شیلا ارزانی‌بیرگانی از اهواز، «رونمایی عاقلانه از یک بازنده بدنام» به کارگردانی ساسان ریاحی از اهواز، «به موازات» به کارگردانی امین پورمند از اندیمشک و «خرگوش سفید با چشمان قرمز» به کارگردانی حسین کیانی از اهواز از دیگر نمایش‌های راه یافته به جشنواره تئا‌تر استانی هستند.

وی ادامه داد: در این جشنواره همچنین پنج گروه تئا‌تر خیابانی دعوت شده‌اند که در پارک ساحلی و سطح شهر اهواز در طول ایام جشنواره اجرا می‌شوند.

فاضلی بیان کرد: با توجه به اینکه جشنواره تئا‌تر استانی با هفته دفاع مقدس مقارن می‌شود، نمایش‌هایی که با موضوع دفاع مقدس هستند، مورد اهمیت بیشتری قرار می‌گیرند.

دبیر بیست و ششمین جشنواره تئا‌تر خوزستان یادآور شد: در اختتامیه این جشنواره قرار است از چند ارگان از قبیل بنیاد شهید، شهرداری و میراث فرهنگی که برخی نمایش‌ها با موضوعات این ارگان‌ها همخوانی دارد، دعوت به عمل آید.

وی گفت: در آیین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره تئا‌تر خوزستان ۱۲ اثر انتخاب می‌شوند و به جشنواره تئا‌تر منطقه‌ای معرفی خواهند شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.