۴۰ هزار دانش‌آموز و دانشجوی خوزستانی چشم انتظار کمک‌های جشن عاطفه‌ها هستند

عصر جنوب: معاون امور مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خوزستان گفت: ۳۰ هزار دانش آموز و ۱۰ هزار دانشجو و طلبه این استان تحت حمایت این کمیته از کمک‌های جشن عاطفه‌ها استفاده می‌کنند.

محمدعلی علی‌پورخدادادی اظهار کرد: جشن عاطفه‌ها امسال به دلیل برخی مناسبت‌های دینی در هفته نخست مهرماه به چهارم و پنجم مهر موکول شد.

وی عنوان کرد: جشن عاطفه‌ها در دو روز چهارم و پنجم که چهارم در مصلا‌ها و پنجم در مدارس و معابر عمومی شهر برگزار می‌شود.

معاون امور مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خوزستان تصریح کرد: این جشن بزرگ ملی در ۴ هزار مدرسه با ۴ هزار پایگاه برگزار می‌شود؛ در معابر عمومی شهر و مصلا‌ها نیز ۵۰۰ پایگاه برای برگزاری جشن عاطفه‌ها در سطح استان در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: ابزار و امکانات لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشن ملی در استان، در سطح مدارس نامه‌ای به مدیران مدارس داده شده که امکانات موردنیاز از طریق کمیته امداد امام خمینی در اختیار مدارس قرار گیرد.

علی‌پورخدادادی ادامه داد: در استان خوزستان با توجه به اینکه در سال گذشته ۴۰ درصد کمک‌ها غیرنقدی و ۶۰ درصد به صورت نقدی بوده، سعی می‌شود کمک‌های غیرنقدی خیرین نیز در قالب ابزار و مایحتاج دانش آموزان باشد.

این مسئول عنوان کرد: در سال گذشته حدود ۵۰۰ میلیون تومان از طریق پایگاه‌های موجود در مدارس دریافت و بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

معاون امور مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خوزستان گفت: کل مبلغ دریافت شده در سال گذشته ۲ میلیارد تومان بوده که مبالغ جمع‌آوری شده در مدارس در‌‌ همان مدرسه شمارش و در میان دانش آموزان بی‌بضاعت و کم بضاعت توزیع شد.

علی‌پورخدادادی خاطر نشان کرد: با این اقدام عزت و کرامت دانش‌آموزان محفوظ می‌ماند و مدیران مدارس که آشنایی بیشتری با دانش‌آموزان دارند، بهتر می‌توانند این مبالغ را در میان آن‌ها توزیع کنند.

وی در پایان عنوان کرد: در مدارس برخوردار نیز مبالغ جمع‌آوری شده به شماره حسابی واریز و سپس در میان دانش‌آموزان مدارس کم برخوردار توزیع می‌شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.