نظارت بر عملکرد ۷۵۲ شرکت نصاب آسانسور در خوزستان

عصر جنوب: مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، روند کار ۷۵۲ شرکت نصاب آسانسور استان را نظارت کرده‌ایم.

رضا دهدشتی‌زاده اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، اداره کل استاندارد خوزستان، تعداد ۲۳۵ گواهی تائیدیه ایمنی و کیفیت آسانسور برای مناطق مختلف شهرداری شهرستان‌های استان صادر کرده است.

وی افزود: کارشناسان این اداره کل و همچنین شرکت‌های بازرسی کننده تائید صلاحیت شده تعداد ۷۵۲ مورد بازرسی نظارتی از روند کار شرکت‌های نصاب آسانسور انجام داده که منجر به صدور شش مورد تذکر و اخطار و ارجاع پرونده شرکت‌های نصاب متخلف به دایره حقوقی اداره کل استاندارد خوزستان شده است.

مدیرکل استاندارد خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ایمنی کاربران آسانسورها و ارتقای کیفیت آنها کارفرمایان و متقاضیان نصب آسانسور در هنگام انعقاد قرارداد با شرکت‌های نصاب آسانسور از دارا بودن پروانه واحد طراحی و مونتاژ آسانسور شرکت مذکور از سازمان صنعت، معدن و تجارت اطمینان حاصل و در صورت نارضایتی از کیفیت، عملکرد و یا ایمنی آسانسورهای نصب شده پس از صدور تائیدیه این اداره کل مراتب را به‌صورت مکتوب به اداره کل استاندارد خوزستان اعلام کنند.

دهدشتی‌زاده ادامه داد: همه آسانسورهای نصب شده در کشور بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد از ابتدای سال ۸۲ تحت پوشش استاندارد و دستورالعمل‌های استاندارد ملی ایران به شماره ۱-۶۳۰۳ «آسانسور» قرار گرفته که این موضوع به شهرداری‌های استان به‌منظور لحاظ در صدور پروانه پایان کار ساختمان‌ها ابلاغ شده است.

وی در پایان گفت: به ساختمان‌های دارای آسانسور بدون اخذ تأییدیه ایمنی و گواهی استاندارد از سوی شهرداری‌ها پایان کار داده نخواهد شد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.