توقف خودروهای سنگین در شوشتر؛ این مشکل سال‌هاست لاینحل مانده است

عصر جنوب: پارک خودروهای سنگین در داخل شهر، همواره یکی از مشکلات مورد اعتراض فراوان شهروندان شوشتر بوده است.

وضعیت ترافیک سطح شهر شوشتر و تردد کامیون‌ها و خودروهای سنگین در این شهر باعث نگرانی مردم و شهروندان شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شوشتر، متأسفانه پارک خودروهای سنگین در برخی از نقاط شوش‌تر باعث شده یک سری مشکلات در سطح شهر نهادینه شود.

این مشکل سال‌هاست لاینحل مانده است و این ضرورت را می‌طلبد که مصوبات جلسات شورای ترافیک شهرستان باید بصورت جدی اجرا شود.

مصوبه شورای ترافیک شهرستان شوشتر که در سال ۱۳۹۱ تصویب شد، بیان می‌کند: تردد خودروهای سنگین در خیابان‌های داخل شهری در شوشتر ممنوع است.

در اطلاعیه شورای ترافیک شهرستان شوش‌تر که در سال ۱۳۹۱ به صورت بنر در برخی نقاط شوشتر نصب شده بود آمده:

«از تاریخ یکم اسفند نود و یک، تردد خودروهای سنگین مانند کامیون، کامیونت و اتوبوس به خیابان‌های سطح شهر ممنوع و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.»

سوالی که اکثر شهروند می‌پرسند این است که: چرا این مصوبه اجرا نمی‌شود تا دیگر شاهد تردد و یا توقف شبانه خودروهای سنگین در داخل شهر و کوچه‌ها نباشیم؟

بطور مثال، توقف تانکر حامل مواد سوختی در داخل شهر و در کنار یک مجتمع مسکونی و یا پارک کردن کامیون‌های دیگر در محدوده مسکونی شهر، با کدام مجوز صورت می‌گیرید؟

یکی از شهروندان شوش‌تر می‌گوید: اگر روزی یکی از کامیون‌ها دچار آتش سوزی شود و این اتفاق تلخ رخ دهد ده‌ها نفر جان خود را از دست می‌دهند و چند ده نفر دیگر مجروح می‌شوند و تمام این اتفاقات تلخ با یک سهل انگاری کوچک رخ می‌دهد و دلیل آن چیزی جز بی‌توجهی راننده خودرو سنگین و پارک در محدوده مسکونی نیست.

یکی دیگر از ساکنان محل به خبرنگار ما می‌گوید: نادیده گرفتن قانون و حقوق دیگران تنها برای راحت طلبی یک نفر که می‌خواهد خودرو سنگین خود را در نزدیک‌ترین نقطه محل سکونتش متوقف نماید، هزینه جبران ناپذیری را به دیگران متحمل می‌کند، چرا که مرگ یا نقص عضو و مجروحیت هیچگاه قابل جبران نیست.

این شهروند ادامه می‌دهد: متأسفانه تاوان نقض قوانین رانندگان اینگونه وسایل از یک سو، و کم کاری دستگاه‌های متولی در امر مقابله با تخلفات و نیز ایجاد زیر ساختهای مورد نیاز از قبیل توقفگاه‌های ویژه خودروهای سنگین از طرف دیگر را باید مردم بپردازند.

یک شهروند دیگر نیز که در محدوده منطقه دلدل شوشتر ساکن است با گلایه شدید از ورود و توقف خودروهای سنگین در مناطق مسکونی می‌گوید: متأسفانه پارک شبانه چند دستگاه کامیون در نزدیکی محل سکونتمان به یک معضل جدی تبدیل شده و آسایش اهالی کوچه را سلب کرده است.

این شهروند می‌افزاید: توقف کامیون در یک کوچه مشکلات متعددی ایجاد می‌کند که اولین و معمولیترین مسأله مربوط به ایجاد مشکلات ترافیکی است، چرا که در ساعاتی که این کامیون در این کوچه متوقف است عبور و مرور خودروهای دیگر با مشکل مواجه می‌شود و چندین بار علت اصلی بروز تصادف شده و در اکثر موارد احتمال حادثه دیدن کودکانی است که مشغول بازی در کوچه هستند، چون دید رانندگانِ دیگر، محدود شده و ممکن است تصادف رخ دهد.

وی اظهار می‌دارد: آلودگی محیط به سبب ریختن روغن و گازوئیل و آلودگی هوا به هنگام روشن کردن کامیون بویژه در چند دقیقه اول، از دیگر مشکلات توقف خودروهای سنگین در کوچه است و چالش جدی اهالی، مسأله آلودگی صوتی این میهمان ناخوانده کوچه ماست که این معضل در ماه‌های سرد سال بسیار آزار دهنده‌تر می‌شود و شب‌ها و ساعات اولیه صبح آسایش اهالی را سلب می‌کند.

این شهروند می‌گوید: تاکنون چندین بار به پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کرده و یا از طریق تلفن موضوع را گزارش کرده‌ام و مأموران با مراجعه به محل، اعمال قانون کرده‌اند، اما متأسفانه پس از گذشت چند روز مجدداً این داستان تکرار می‌شود و به نظر می‌رسد جریمه‌ها کارساز نیست!

در شوشتر باید چندین پارکینگ ویژه خودروهای سنگین در چند نقطه از شهر ایجاد شود تا هر راننده‌ای بتواند خودرو خود را در نزدیک‌ترین نقطه به محل سکونتش پارک کند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.