حاشیه های اختتامیه جشنواره بین المللی شعر رضوی در شوش

عصر جنوب: آیین اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی شعر رضوی که جمعه شب در شهرستان شوش برگزار شد با حاشیه هایی همراه بود.
این جشنواره طبق برنامه ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه جمعه شب با حضور شاعرانی از کشورهای عراق ، عربستان و یمن در جوار مزار شاعر اهل بیت (ع) دعبل خزاعی آغاز شد.

 

آیت الله سیدعلی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و سیدشکرموسوی نماینده مردم اهواز درمجلس شورای اسلامی در کنار مسئولان محلی در این جشنواره حضور داشتند.

 

حضور مسئولان استانی در این جشنواره بسیار کمرنگ بود.

 

حضور همزمان امام جمعه ، نماینده مردم شوش و فرماندار این شهرستان در جشنواره و نیز حضور عشایر عرب با لباس محلی ، لری و بختیاری و نیز پذیرایی به سبک سنتی با چای و قهوه توسط عشایر عرب زبان با ستقبال شرکت کنندگان روبرو شد.

 

در این جشنواره برای نخستین بار در کنار شعرای عرب زبان ، شعرای فارسی زبان نیز شرکت داشته و اشعار خود را سرودند.

 

حضور دو تن از خادمان آستان مقدس حرم رضوی (ع) در حالیکه پرچم گنبد طلای آن حضرت را در دست داشتند شور و حال خاصی به این جشنواره بخشید.

 

‘سیدشکرخدا موسوی’ نماینده مردم اهواز برگزاری پنجمین جشنواره شعر رضوی نسبت به سال های گذشته را از لحاظ کمی وکیفی بسیار خوب توصیف کرد و گفت:پیام این جشنواره عرض ارادت و محبت مردم و شعرا نسبت به اهل بیت (ع) می باشد.

 

‘فاضل الشریفی’ از شعرای کشور یمن نیز کیفیت و کمیت این جشنواره را نسبت به سال های قبل به ویژه از نشر شعر خوب توصیف کرد و گفت: جشنواره نسبت به سال قبل از ارتقای خوبی برخوردار می باشد.

 

‘قاسم باوی ‘ دیگر شاعر این جشنواره نیز گفت:در مدت پنج سال برگزاری این جشنواره سال به سال بهتر و با کیفیت خوبی با استقبال چشمگیر مردم برگزار شده و جا دارد از برگزار کنندگان این جشنواره قدردانی کرد.

 

وی تقویت و گسترش این جشنواره را مهم دانست و افزود:برگزاری چنین جشنواره هایی به دشمنان اهل بیت (ع) و دشمنان ایران اسلامی ثابت می کند که شیعیان حضرت علی (ع) همواره پاسدار آرمان های اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی می باشند.

 

آیین اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی شعر رضوی ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه جمعه شب به کار خود پایان داد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.