دلایل افت کیفیت خرمای خوزستان چیست؟

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رییس اتحادیه خشکبار خوزستان گفت: امسال به دلیل کمبود آب و گرد و خاک کیفیت خرمای آبادان، خرمشهر و شادگان به صفر رسیده و این مساله موجب کاهش مرغوبیت جهانی خرمای خوزستان شده است.

سید احمد میرهاشمی با بیان اینکه خرید خرما از کشاورزان استان از ۱۵ شهریور آغاز شده و تاکنون ۳۰ هزار تن خرمای صادراتی خریداری شده است، اظهار کرد: طبق برآورد سازمان جهاد کشاورزی استان تا ۹۰ هزار تن از خرمای تولیدی خوزستان، صادراتی است و ما برنامه داریم تمام این حجم محصول را جهت صادرات خریداری کنیم.

وی افزود: قیمت خرید توافقی هر کیلوگرم خرما ۱۱۵۰ تومان است که این مبلغ به کشاورز پرداخت می‌شود و هزینه‌های جاری بسته‌بندی برای هر کیلوگرم ۲۵۰ تومان برآورده شده که برعهده خریدار است. درست است که کشاورزان از این قیمت رضایت ندارند اما با توجه به تقاضای بازار جهانی و هزینه‌های بالای فرآوری، توان خرید پیش از این قیمت را نداریم.

میرهاشمی تصریح کرد: خرید خرمای صادراتی تا آخر مهر ادامه دارد و پس از پایان خرید و فرآوری، محصول به کشورهای اروپایی، استرالیا، کانادا، آفریقای جنوبی، ترکیه و آسیای میانه صادر می‌شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.