نفت‌مسجدسلیمان مهاجم‌برزیلی جذب کرد

عصر جنوب: مهاجم ۲۹ ساله برزیلی به مدت یک سال به تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان پیوست.

لوئیس کارلوس مهاجم ۲۹ ساله برزیلی پس از پشت سر گذاشتن تست‌های پزشکی با عقد قراردادی یک ساله به نفت مسجدسلیمان پیوست تا مشکلات گلزنی این تیم را برطرف کند. پیش از این مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرده بود کارلوس با قراردادی ۴۰۰ میلیون تومانی به این تیم می‌پیوندد.


نصیرزاده:هیچ مدرک جعلی وارد فوتبال نشده است

کارشناس مسائل حقوقی فوتبال گفت: در خصوص کارت‌های خدمت سربازی هیچ مدرک جعلی وارد فوتبال نشده است. هوشنگ نصیرزاده که مهمان برنامه ورزش و مردم بود در خصوص کارت‌های مشکل‌دار بعضی از بازیکنان فوتبال گفت: هیچ مدرک جعلی وارد فوتبال نشده که فدراسیون فوتبال بخواهد به خاطر آن پاسخگو باشد. کارت‌هایی که در اختیار بازیکنان است از منشأ اصلی صادر شده و ارتباطی به فدراسیون فوتبال ندارد و باشگاه‌ها نیز حق ندارند علیه مدارک رسمی قیام کنند در واقع اگر هم مشکلی است مربوط به فوتبال نیست.

وی ادامه داد: این مدارک جعلی ارتباطی به فدراسیون فوتبال ندارد و مربوط به جای دیگری است و باشگاه‌ها نیز بر اساس مدارک قانونی و درست بازیکنان را به خدمت گرفته‌اند. نصیرزاده در مورد بازیکنانی که با داور به مشکل می‌خورند گفت: فیفا در این خصوص تأکید کرده است که اگر بازیکن هر نوع برخورد فیزیکی با داور داشته باشد باید حداقل ۶ ماه از میادین محروم شود که این در فوتبال ما به حداکثر ۶ ماه تغییر پیدا کرده است.

وی افزود: ۳ نوع تنبیه از نوع تبانی، دوپینگ و حمله به مقام رسمی باید حتماً به فیفا اعلام شود که به خاطر آیین‌نامه ضعیفی که در فدراسیون فوتبال وجود داشت این مورد به گوش فیفا نرسید و تغییراتی در آن به وجود آمد.

کارشناس مسائل حقوقی فوتبال در مورد قرارداد مهرداد پولادی با باشگاه الشحانیه قطر گفت: پولادی با پرسپولیس قرارداد سه ساله امضا کرده بود که یک سال پیش در تاریخ ۵ خرداد با توافقی که با رویانیان داشت یک سال از این قرارداد کم شد اما برگه متمم کسر قرارداد پولادی هیچ‌گاه به فدراسیون تحویل داده نشد تا امروز این موضوع برایش دردسرساز شود با این حال این مدرک در اختیار خود پولادی قرار دارد.

وی ادامه داد: در صورتی که پولادی به باشگاه قطری بپیوندد این باشگاه از فدراسیون فوتبال ایران درخواست ITC می‌کند و فدراسیون نیز این موضوع را به باشگاه پرسپولیس ارجاع می‌دهد و چون پولادی با پرسپولیس قرارداد دارد درخواست باشگاه قطری از طریق فدراسیون ایران بازگشت داده می‌شود.

نصیرزاده یادآور شد: در این صورت کار پولادی به فیفا کشیده خواهد شد که باز هم دو حالت به وجود خواهد آمد. اگر پولادی شکایت کند که فیفا به خاطر این موضوع که دعوا بین یک بازیکن و باشگاه ایرانی است به آن ورود نمی‌کند اما اگر باشگاه قطری شکایت کند احتمالاً یک ITC موقت برای پولادی صادر می‌شود اما حق شکایت برای پرسپولیس وجود دارد و می‌تواند با شکایت از باشگاه قطری از آنها غرامت بگیرد. در واقع هم پولادی و هم پرسپولیس می‌تواند در این پرونده برنده شوند که این موضوع به نوع دفاع آنها بستگی دارد.

 

 

 
 
 
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.