پرداخت ۱۹ میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان تحت پوشش بهزیستی خوزستان

عصر جنوب: مدیرکل بهزیستی خوزستان از پرداخت بیش از ۱۹ میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان تحت پوشش این سازمان خبر داد.

غلامرضا صدیق‌راد اظهار کرد: در سال تحصیلی ۹۲ در مجموع ۱۹ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان تحت پوشش این سازمان در استان خوزستان پرداخت کرده است.

وی افزود: این مقدار کمک هزینه تحصیلی به یک‌هزار و ۲۰۶ نفر دانشجو که در دانشگاه‌های آزاد اسلامی، غیردولتی، پیام نور، شبانه و غیرانتفاعی مشغول به تحصیل هستند پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان اضافه کرد: در این استان ۷۲ هزار معلول شناسایی و برای آنها تشکیل پرونده شده و در حال حاضر از خدمات بهزیستی در این استان بهره‌مند هستند ضمن این که ۲۸ مرکز توانبخشی معلولان نیز در این استان فعال است.

صدیق‌راد عنوان کرد: در حال حاضر یکهزار مهد کودک در این استان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد  ۵۰۰ مهد کودک در شهرها و ۵۰۰ مهد کودک نیز در روستاهای شهرهای مختلف استان فعالیت می‌کنند.

این مدیرکل با اشاره به راه‌اندازی نخستین مرکز کاشت حلزون شنوایی در این استان در سال گذشته تصریح کرد: از زمان راه‌اندازی این مرکز تاکنون ۹۰ عمل کاشت حلزون شنوایی در این مرکز با موفقیت انجام شده و مشکل ناشنوایی آنان برطرف شده است.

وی خاطر نشان کرد: تا پیش از راه‌اندازی این مرکز، خانواده‌ها برای انجام این عمل باید به مرکز کشور مراجعه می‌کردند که این امر علاوه بر تحمیل هزینه، مشکلات زیادی را برای آنان ایجاد می‌کرد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان در پایان بیان کرد: با راه‌اندازی این مرکز، خانواده‌ها دیگر نیازی به مراجعه به تهران برای انجام این عمل ندارند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.