پرداخت حق مردم توسط شرکت مناطق نفت خیز جنوب/ در صورت اختیار امکانات زیرساختی بانک ها را قطع می کردم

عصر جنوب: رئیس مجمع نمایندگان خوزستان پرداخت حق مردم توسط شرکت مناطق نفتخیز جنوب را خواستار شد.

 

صید عیسی دارایی در جلسه شورای اداری که شامگاه چهارشنبه در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: یکی از طرح های بزرگ خوزستان که سال ها مغفول مانده است طرح احیای ۸۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی است که آب رفت و به ۵۵۰ هزار هکتار رسید.

وی ادامه داد: این طرح بزرگی است که بسیاری از مشکلات استان را حل می کند از جمله ایجاد ۳۳۰ هزار شغل و افزایش تولیدات کشاورزی به بالای ۲۰ میلیون تن است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به طرح گردشگری در خوزستان عنوان کرد: در این طرح می توانیم از ظرفیت های استان استان استفاده شود زیرا ما نقاط خوبی در گردشگری داریم که می توانند شناخته شوند.

وی با بیان اینکه خوزستان دارای مشکلات متعددی است اذعان کرد: قدم های خوبی در جهت حل مشکلات استان در حال برداشته شدن است اما به این راحتی نمی توانیم موفق شویم و باید یک آسیب شناسی در این زمینه صورت گیرد.

دارایی خاطر نشان کرد: خوزستان در زمینه راه رتبه ۱۱ مساحت نسبت به طول را دارد و یک هزار و ۳۷۵ کیلومتر دیگر به جاده  نیاز دارد، برای بهسازی و روکش راه های استان  به پنج هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

وی عنوان کرد: راه آهن ما در زمان رضاشاه ۷.۵  میلیون تن کالا حمل می کرد اما در حال حاضر به پنج میلیون تن رسیده است در حالی که ظرفیت ۱۸ میلیون تنی دارد، همچنین سرعت قطار ما در گذشته ۶۰ کلیومتر وبوده و حال به ۴۰ کیلومتر رسیده است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان به انتقاد از بانک ها پرداخت و تصریح کرد: بانک های جمهوری اسلامی در اختیار رئیس جمهور و یا استاندار نیست و باید فکری به حال آن ها شود زیرا هر کدام به هر شکلی که بخواهند تصمیم می گیرند اگر من اختیاردار بودم آب، برق، گاز و تلفن آن ها را قطع می کردم.

وی بیان کرد: ۸۰ درصد صنعت خوزستان تعطیل است و وضعیت ما در صنعت روز به روز ضعیف تر می شود که در صورت رسیدگی به این مقوله مشکل اشتغال را می توانیم حل کنیم.

دارایی با تهدید دستگاه های کم کار به معرفی آن ها اظهار کرد: مجوز شرکت ها به راحتی داده نمی شود و تا زمانی که دست در جیب نکنند کار آن ها حل نمی شود، شرکتی که می خواهد سرمایه خود را وارد استان کند اگر پارتی داشته باشد مشکلی ندارد اما اگر این گزینه را نداشته باشد تا دو سال هم نمی تواند کار خود را راه بیندازد.

وی اضافه کرد: باید در این زمینه حرکت جدیدی صورت گیرد به این ترتیب که ظرف مدت سه ماه مجوز سرمایه گذار داده شود تا با وضعیت مشخصی به دنبال کار خود برود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس به انتقاد از شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب پرداخت و گفت: شرکت نفت در خوزستان است در حالی که ملی است، در زمان لوله کشی و جاده سازی برای رسیدن به چاه های نفتی زمین های مردم را تخریب می
کند اما به روستایی پاپتی اعتنایی ندارد.

وی ادامه داد: این روستاییان دو سال باید از شهرهای مختلف در دفتر آقایان حضور یابند هزار منت سر آن ها بگذارند و در نهایت حق آن ها پرداخت نمی شود و در این زمینه کوتاهی صورت می گیرد.

دارایی عنوان کرد: منابع طبیعی در یک اقدام پنهانی ۱۲ سال پیش زمین های سنددار مردم به اسم دولت سند گرفته است و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است که باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.