استاندارخوزستان :طرح بودجه بدون نفت درآمد پنج سال را دریک سال تامین می کند

عصر جنوب: استاندار خوزستان گفت: طرح پیشنهادی بودجه بدون نفت از سوی استانداری خوزستان می تواند در یک سال پنج برابر درآمد یک سال استان را برای خوزستان تامین کند.
‘ عبدالحسن مقتدایی ‘شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری استان در محل سالن شهید علی هاشمی استانداری خوزستان اظهار داشت: طرح بودجه بدون نفت از سوی استانداری خوزستان و با بکار گیری گروهای کارشناسی و تحقیقات چند ماهه تهیه شده است که به لایحه بودجه ۹۴ فرستاده می شود که در برنامه سال ۹۴ استان قرار گیرد.

 

وی گفت: این طرح می تواند سالانه ۵۰ هزار میلیارد ریال برای استان درآمد زایی کند این در حالی است که امسال ۱۵ هزار میلیارد ریال برای اعتبار برای استان اختصاص یافت که به طور کامل هم پرداخت نشد .

 

عالی ترین مقام دولت در استان بیان داشت: با اجرایی شدن این طرح وابستگی خوزستان به درآمد کاهش می یابد و درآمد زایی در استان چند برابر می شود.

 

همچنین در ادامه جلسه مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان اظهار داشت: متاسفانه واحدهای تولیدی در نظر دارند که کار توزیع کالاهای تولیدی خود را خود انجام دهند که بنکداران از این رویه ناراضی هستند چرا که این کار به بنکداران ضرر وارد می کند.

 

‘ مسعود صدری ‘ در ادامه بیان داشت: واحدهای تولیدی باید کار تولید و بنکداران وظیفه انتقال را برعهده داشته باشند.

 

وی همچنین از دستگاه هایاجرایی خواست تا در طرح خرید کالاهای تولیدی درون استانی برای حمایت از تولید کنندگان را به جدی دنبال کنند چرا که این کار باعث رونق بخش تولید استان می ود.

 

درادامه همایش همچنین مشاور استانداردر امور تجهیز منابع بیان داشت: همه مسئولان موظفند در بحث اشتغال پاسخگو باشند، ظرفیت ها بالقوه زیادی در بحث تولید وجود دارد که هنوز منفعل هستند و استفاده ای نشده اند.

 

‘عبدالرسول ممتازان’ در ادامه با اشاره به اینکه استان از نظر منابع بانکی برای حمایت از تولید کنندگان مشکلی ندارد بیان داشت: متاسفانه بانک ها این منابع را در کارهای دیگر مصرف می کنند و از تولید کنندگان حمایت نمی شود.

 

وی گفت: اشتغال یک جریان سیار است و اشتغال را نمی توان در این محدوه جغرافیایی تثبیت کرد، باید به دنبال افزایش اشتغال دراستان بود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.