تنها اهواز ۳۴ منطقه حانشیه‌نشین دارد

عصر جنوب: معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: تنها ۳۴ منطقه حاشیه در شهر اهواز وجود دارد که کانون‌های غیررسمی مطرح می‌شوند.

احمد سیاحی در همایش برنامه‌ریزی پیرامون جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها، اظهار داشت: شهرها و روستاهای استان با مشکلات جدی مواجه بوده اما چشم‌انداز خوبی در استان وجود دارد.

وی افزود: در استان به سمت و سویی حرکت می‌شود که به مقوله حل مشکلات روستاها پرداخته شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: در مقوله جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها با بخشنامه نمی‌توان حل مسئله کرد چرا که با انسان سروکار داریم و اگر رونق در شهر به همان اندازه روستا نباشد، مهاجرت به شهر صورت می‌گیرد.

سیاحی با اشاره به نقاط حاشیه‌نشین در خوزستان عنوان کرد: تنها ۳۴ منطقه حاشیه در شهر اهواز وجود دارد که کانون‌های غیررسمی مطرح می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه روستاییان به دلایل متعددی به شهرها مهاجرت می‌کنند که از دهه ۳۰ مهاجرت به شهرها افزایش یافته است افزود: پیش از انقلاب بیشتر اصلاحات اراضی و رونق شهرها دلیل این موضوع بود، ولی پس از انقلاب مهاجرت با شدت بیشتری صورت گرفت.

سیاحی با تاکید بر اینکه برای ماندگاری مردم در روستاها باید امکانات را در روستا فراهم کرد یادآور شد: در استان چهار هزار و ۵۸ روستا وجود دارد که ۲۹ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

*سال گذشته ۷۵ هزار هکتار دشت آزادگان دچار کم آبی شد

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه در جایی می‌توان روستاییان را در روستا نگه داشت که امکانات برای آنها فراهم باشد اظهار کرد: دشت‌آزادگان در گذشته از مناطق حاصلخیز استان بوده اما هم‌اکنون هورالعظیم چندان رونقی ندارد و سال گذشته ۷۵ هزار هکتار این شهرستان به دلیل کم‌آبی کشت نشد.

وی افزود: باید شرایطی در استان به وجود آورد که مردم تعلق خاطر به روستا داشته باشند تا به کشاورزی پایبند شوند.

سیاحی تاکید کرد: هرکسی که در این کشور کد ملی دارد به خوزستان مدیون است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.