تهیه ۱۴۰ فقره نیاز پژوهشی در مناطق نفت‌خیز جنوب

عصر جنوب: رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از تهیه یکصد و ۴۰ فقره نیاز پژوهشی در مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد.

باقر پورقاسم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: بر اساس فرآیند تدوین شده هر ایده جدیدی باید ابتدا در قالب فرم مخصوص اعلام نیاز پژوهشی (RFP) توسط سازمان متقاضی تکمیل و به‌طور رسمی به پژوهش و فنآوری ارسال شود.

وی افزود: تا کنون یکصد و ۴۰ فقره نیاز پژوهشی (RFP) دریافت شده که ۱۰ فقره از آنها به قرارداد رفته‌‌اند و ۴۶ فقره نیز رد شده‌اند.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: از ۹۴ فقره اعلام نیاز باقی مانده تعداد ۷۳ فقره هم‌اکنون دارای تعریف ‌پروژه بوده که از آن میان برای ۳۷ فقره پروپوزال پژوهشی از مراکز تحقیقاتی سطح کشور دریافت شده و تعداد ۳۱ فقره مرحله داوری را پشت سر گذاشته‌اند و ۱۵ پروژه پژوهشی نیز پس از تکمیل فرآیند راهبری نیازهای پژوهشی در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب آماده ارسال به شرکت ملی نفت ایران و معاونت پژوهشی وزارت نفت برای طی مراحل تصویب‌خواهی هستند.

پورقاسم گفت: هم اکنون تعداد هفت فقره نیاز پژوهشی در مرحله پروپزال‌گیری قرار داشته و بر روی وب سایت اینترنتی پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب قرار دارد و آماده دریافت پروپوزال از مراکز علمی و تحقیقاتی بوده و ۲۱ فقره نیز آماده داوری است.

این مسئول گفت: پس از اتمام مهلت تعیین شده برای دریافت پروپزال برای هر عنوان پروژه، پروژه جدیدی جایگزین آن می‌شود و این روند ادامه پیدا می‌کند، یعنی به طور مستمر، همیشه تعدادی پروژه به‌منظور اخذ پروپزال بر روی سایت پژوهش و فناوری مناطق قرار دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.