۱۵۰میلیارد ریال برای تامین ایمنی راه های خوزستان اختصاص یافت

عصر جنوب: مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۱۵۰میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی در سال جاری برای تامین ایمنی راه های استان اختصاص یافته است.

ˈنصرالله دهقانیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۵۰درصد این اعتبار که به تازگی ابلاغ شده از محل اعتبارات ملی و نیم دیگر ملی است که تا پایان امسال هزینه می شود.

وی افزود: این اعتبار برای خط کشی محورها، نصب علایم، گاردریل و تابلوهای هشداردهنده در جاده ها هزینه خواهد شد.

دهقانی گفت: در بودجه ۹۳ اولویت ها و جهت گیری ها روی پروژه های نیمه تمام و با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ تا ۸۰درصد است و با این روند تا دو سال آینده وضعت پروژه ها بالانس می شود و می توان پروژه های جدید را آغاز کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به تصویب یک میلیارد و ۴۰۰میلیون دلار فاینانس خارجی برای استان گفت: در این زمینه تکمیل آزاد راه اندیمشک – اهواز در ادامه کار آزاد راه تهران – بندر امام و آزادراه ایذه – لردگان پیشنهاد شده که در صورت مشارکت سرمایه گذاران می تواند کمک بزرگی برای استان باشد.

وی در عین حال از شروع عملیات ساخت سه راه غیزانیه – هفتکل – باغملک با اولویت حد فاصل غیزانیه – هفتکل تا پایان امسال خبر داد و افزود: امسال همچنین ۳۵کیلومتر از مسیر شلمچه – خرمشهر – آبادان – ماهشهر – هندیجان به سمت بوشهر زیر بار ترافیک می رود.

وی توضیح داد: مجموع محور در حوزه خوزستان ۱۹۰کیلومتر است و تاکنون ۱۲۰کیلومتر آن زیر ترافیک رفته که به طور عمده مربوط به حد فاصل ماهشهر – هندیجان است.

در سفر نخست هیات دولت به خوزستان در دی ۹۲ ارتقای ایمنی جاده ها اولویت مهم دولت در این استان عنوان شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.