مخمل زاده: سال گذشته ارتباط بین سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها خوب نبود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  مهرداد شریف مخمل‌زاده اظهار داشت: از سال ۹۳ تاکنون ۱۰۰ سازمان مردم نهاد در حوزه‌های مختلف اجتماعی در خوزستان فعال شدند.

وی افزود: قرار گرفتن سازمان‌های مردم نهاد شناسنامه دار در کنار دولت و استفادهع از ظرفیت یکدیگر از ضرورت‌های استان خوزستان است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان عنوان کرد: یکی از رسالت خبرنگاران این است که موضوع ارتباط بین سازمان‌های مردم نهاد و مجموعه دولت در استان خوزستان را طرح کند تا بتوان با مشارکت مردم کار‌ها را پیش برد.

وی با بیان اینکه انطباق سرمایه اجتماعی در خوزستان سبب پیشرفت استان می‌شود، گفت: تعامل بین سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌های خوزستان باید افزایش پیدا کند و ارتباط دو سویه قوی بین آن‌ها شکل گیرد.

مخمل‌زاده با بیان اینکه در سال گذشته ارتباط بین سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها خوب نبود، گفت: باید جایگاه سازمان‌های مردم نهاد برای مسئولان و مردم مشخص شود و فعالیت این گروه‌ها به اطلاع مردم برسد چرا که آن‌ها فعالیت‌های خوبی را انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: متأسفانه فعالیت این گروه‌ها هنوز بین مردم و مسئولان مشخص نشده و این سبب شده که اهداف این گروه‌ها نتوانند اهداف مردمی خود را محقق کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: هر چند تعداد گروه‌های مردم نهاد نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده اما انتظار ما افزایش فعالیت آن‌ها است و رسانه‌ها گروه‌های مردمی فعال را به مردم معرفی کنند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۳ تاکنون ۵۰ پروانه فعالیت برای گروه‌های مردم نهاد در خوزستان صادر شده است، اظهار داشت: ۶۰ پرونده در اداره ثبت و ۸۰ درخواست اعطای مجوز مطرح شده که در حال بررسی آن‌ها هستیم.

مخمل‌زاده عنوان کرد: از سال ۸۴ تا ۹۳ تعداد ۱۰۰ گروه مردم نهاد در حوزه‌های اجتماعی مجوز کسب کردند که ۴۰ درصد آن‌ها از دایره فعالیت خارج شدند.

تسنیم/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.