امام جمعه هفتکل: مردم نباید بر اساس خواب‌نما شدن مکانی را متبرک بدانند

عصر جنوب: امام جمعه هفتکل گفت: مردم نباید بر اساس خواب‌نما شدن، مکانی را متبرکه بدانند که این کار، غلط و اشتباه است.

حجت‌الاسلام علی خلیلی پیربلوط در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه در ادامه بحث هفته‌های گذشته موضوع برکت اظهار کرد: یکی دیگر از عوامل معنوی که در عوامل مادی اثرگذار و باعث خیر و برکت در زندگی می‌شود قناعت است.

وی با بیان اینکه روحیه قناعت و باور قلبی آن منجر به کسب عزت و سربلندی خواهد شد افزود: یکی دیگر از آثار و برکات قناعت، راحتی و آرامش در زندگی است و کسانی که قانع نیستند، سراغ مال حرام و کلاهبرداری و سایر اعمال خلاف خواهند رفت.

امام جمعه هفتکل با گرامیداشت دهه کرامت و ولادت اولاد امام موسی بن جعفر(ع) عنوان کرد: هر چه خیر و برکت در ایران اسلامی وجود دارد از وجود فرزندان امام موسی کاظم(ع) است.

*دولتمردان ساده زیستی را سرلوحه کار خود قرار دهند

خلیلی پیربلوط در فراز دیگر خطبه‌ها ضمن تبریک پیروزی به مردم مظلوم غزه تصریح کرد: این پیروزی در طول تاریخ فلسطین بی‌نظیر است زیرا که برای جهانیان روشن شد مردم مظلوم غزه با مقاومت خود در برابر اسرائیل که با تمام توان نظامی و تا دندان مسلح و در حوزه‌های سیاست و نظامی و اقتصادی حمایت می‌شد، پیروز شدند.

وی ادامه داد: مردم فلسطین به برکت خون شهدا، این پیروزی را به‌دست آوردند و اکنون غزه کلاس درس مقاومت است که بشریت و جهانیان باید درس بگیرند، همانطور که مردم غزه از کلاس و معرفت رزمندگان ما در مقابل دشمن غاصب درس گرفتند.

امام جمعه هفتکل همچنین ضمن تبریک و گرامیداشت هفته دولت به دولتمردان گفت: دولتمران باید رفتار، منش و ساده زیستی شهیدان رجایی و باهنر را سرلوحه خود قرار دهند.

خلیلی پیربلوط به یکی از مناسبت‌های هفته پیش‌رو، تجلیل از بقعه امامزداگان و اماکن متبرکه اشاره کرد و افزود: اماکن متبرکه باید داری سند و مدرک  قطعی باشند و مردم ما نباید بر اساس خواب‌نما شدن، مکانی را متبرکه بدانند که این کار، غلط و اشتباه است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مناسبت‌های هفته آینده روز مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد: تا زمانی که ماهیت آمریکا برپاست جهان روی آرامش به خود نخواهد دید.

*اولویت با استخدام نیروهای بومی است

امام جمعه هفتکل اظهار کرد: آمریکا کارخانه تولید تروریسم بوده؛ از جمله گروه‌های القاعده و دیگر تروریسم‌ها که دست پرورده آمریکا است.

خلیلی پیربلوط همچنین در خصوص مناسبت روز تعاون و بحث اشتغال نیز سخنی ایراد کرد و گفت: اکنون بیکاری به معضل بزرگی تبدیل شده که همه مسئولان استانی و شهرستانی نباید این نکته را فراموش نکنند.

وی با اشاره به اینکه آب و خاک متعلق به جوان بومی بوده و الویت با استخدام این نیروها است اضافه کرد: اگر نیروی متخصص بومی نبود، آنگاه باید از غیربومی استفاده شود.

امام جمعه هفتکل در پایان تصریح کرد: همه مسئولان استانی و شهرستانی باید زمینه آموزش فنون مختلف را برای جوانان  فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، پیش از برپایی آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه، گردان بیت المقدس، راهپیمایی پیروزی ملت غزه را از مصلای امام صادق(ع) تا مسجد جامع شهر انجام داده و شادی و شعف خود را از این پیروزی و مقاومت ابراز کردند.

همچنین شبکه بهداشت و درمان هفتکل، به مناسبت هفته دولت در حاشیه نماز جمعه، اقدام به پخش بروشورهایی با موضوع سلامت و پیشگیری کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.