رویکرد مثبت استاندار خوزستان با چالش میز «دولت پاسخگو و اصحاب رسانه»

عصر جنوب: رویکرد رسانه‌ای و مثبت استاندار خوزستان در نشست «دولت پاسخگو و اصحاب رسانه» نشان از عزم جدی نماینده عالی دولت در پاسخگویی به مطالبات و پیگیری مشکلات مردم استان دارد.

مطبوعات و رسانه‌ها همواره مورد توجه مسئولان بوده‌ زیرا به عنوان یکی از منابع مهم اطلاع‌رسانی نقش مؤثری در تنویر افکار عمومی و تحولات جامعه داشته‌اند.

مطبوعات هر کشور نشان دهنده دیدگاه مردم در زمینه‌های گوناگون سیاسی و اجتماعی است  لذا تعامل سازنده با این بخش از سوی دولتمردان تاثیر بسزایی در پیشرفت و توسعه همه جانبه جامعه داشته و دارد.

بدون شک مسئولان می‌دانند که بهترین سیستم و دستگاه نظارتی مردم و شهروندان هستند و رسانه‌ها نیز به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان می‌توانند این نظارت‌ها را بهبود بخشیده و با نظر کارشناسی مشکلات مختلف را بیان کرده و حرف‌های مردم را بازگو کنند.

استاندار خوزستان با انجام یک رویه جدید، مثبت و جدی با وارد شدن به عرصه مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی و با برگزاری یک نشست صمیمی در هفته دولت، موجی از امید و نشاط در میان فعالان عرصه اطلاع رسانه و مطبوعات ایجاد و نشان داد که در یک‌سالی که از عمر دولت تدبیر و امید گذشته، کارگزاران این دولت در استان با رویه‌ای اعتدالی، اهمیت قابل توجهی برای نقدهای دلسوزانه و مشفقانه مطبوعات داشته و از بیان مشکلات و نارسایی‌ها در بخش‌های مختلف استقبال می‌کنند.

در سومین روز بزرگداشت هفته دولت در استان و در ابتکاری کم نظیر در کشور و بی‌سابقه در استان، عبدالحسن مقتدایی به همراه معاونان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در یک نشست مشترک با عنوان نشست خبری دولت پاسخگو با اصحاب رسانه رو در روی خبرنگاران و اهالی رسانه نشست تا در فضایی صمیمی و دوستانه مسائل و مشکلات موجود استان را با هم در میان گذاشتند.

در این نشست که بیش از سه ساعت به طول انجامید فرمانداران، معاونان استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی با توجه به حوزه مسئولیت خود در قالب هشت میز کاری میزبان خبرنگاران و اهالی رسانه بودند و خبرنگاران نیز بدون هیچ محدودیتی سؤالات و موضوعات چالشی خود را با آنان مطرح و پاسخ مناسب را دریافت ‌کردند که این امر پاسخگو بودن بدنه دولت را در استان به عینه نشان داد.

اقدام جدی از سوی استاندار در برگزاری این نشست، ایده‌ای نو و ابتکاری بسیار ارزنده از سوی ایشان است که بارقه امید را در دل اهالی رسانه و مطبوعات استان زنده کرده و آنان را به این موضوع امیدوار ساخت که عالی‌ترین مقام دولت در استان، خود را در برابر خبرنگاران و اهالی رسانه پاسخگو می‌داند و تلاش دارد که فرهنگ پاسخگویی مسئولان را در میان مدیران دستگاه‌های اجرایی ترویج داده و نهادینه سازد.

 پرواضح است که آزادی بیان یکی از مهمترین موضوعاتی است که دولت تدبیر و امید بر آن تاکید داشته و رئیس جمهوری نیز در نشست خود با اهالی رسانه بر این مهم تاکید کرده و گردش آزاد اطلاعات را مورد تاکید قرار دادند.

مطمئنا برگزاری این چنین نشست‌هایی در خوزستان و بازخوردهای پس از آن که حاکی از رضایتمندی حداکثری از برگزاری آن از سوی شرکت کنندگان و خبرنگاران حاضر در جلسه بود، می‌تواند در کاهش مشکلات و معضلات استان و رساندنش به جایگاه واقعی‌ بسیار تاثیرگذار باشد.

ذکر این نکته نیز ضروری است که بر اساس گفته استاندار، از آنجایی که این اقدام برای نخستین‌بار در سطح استان انجام می‌گرفت با کاستی‌هایی هم روبه‌رو بود که با توجه به نظرسنجی صورت گرفته در پایان نشست از مدیران و خبرنگاران، بدون شک بررسی و  در جلسات بعد مرتفع خواهد شد.

امید است که این حرکت ارزنده استاندار را مدیران دستگاه‌های اجرایی مورد توجه جدی قرار داده و با برگزاری چنین نشست و گفت‌وگوهایی با خبرنگاران، در دستگاه و سازمان خود به بررسی مشکلات حوزه مسئولیت خود پرداخته و در برای رفع این مشکلات گام بردارند.

اکنون که این حرکت فرهنگی و رسانه‌ای نو در خوزستان آغاز شده جا دارد رسانه‌ها و مطبوعات استان نیز با نقدهای منصفانه و نگاه کارشناسی به کمبودها و نارسایی‌های استان، با ارائه راهکار به کمک مدیران ارشد استان شتافته تا در فضایی سرشار از همدلی و هم‌افزایی، استانی پیشرفته و در خور نام و شخصیت مردم داشته باشیم.


مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.