استاندار خوزستان چشم انداز توسعه استان را تشریح کرد

عصر جنوب: دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان چهارشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی در سیمای استان خوزستان چشم انداز توسعه این استان را تشریح کرد.

به گزارش عصر جنوب به نقل از ایرنا وی در این برنامه ، استان خوزستان را مستعد توسعه و پیشرفت دانست و گفت: این استان یک استان مظلوم و نه محروم است که باید به سرعت رشد کرده و در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

وی به چند طرح مهم در حال انجام و یا در شرف انجام در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرحهای مهم اقتصادی بسیاری از مشکلات استان در زمینه های اقتصادی رفع خواهد شد.

بالاترین مقام اجرایی استان خوزستان به طرح مهم احیای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی استان خوزستان اشاره کرد و گفت : این طرح که از طرحهای سفر مقام معطم رهبری به استان خوزستان است از طرحهای مهم اقتصادی است که قرار است در بازه زمانی سه ساله انجام شود که در صورت اجرای طرح بیش از ۳۰۰ هزار شغل مستقیم برای مردم استان خوزستان ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در طول اجرای این طرح هم ۱۳ تا ۱۵ هزار نفر برای اجرا مشغول کار هستند گفت : ۱۶ پیمانکار در این زمینه فعالیت دارند که ۱۲ شرکت آن مربوط به شرکتهای استان خوزستان است.

وی گفت : برای استفاده از توان و قابلیتهای استان در این بخش مصوب شده است که تمامی تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این طرح از داخل استان تامین شود تا در این بخش نیز سود آوری متوجه مردم استان شود.

وی گفت: خوشبختانه کل اعتبار اجرای این طرح تامین شده است بطوریکه بازه زمانی دریافت اعتبار برای هر صورت وضعیت از وزارت جهاد کشاورزی کمتر از ۲۴ ساعت است.

وی گفت : قطعا اجرای این طرح بسیار مهمتر از طرحهای هفت شرکت نیشکر در استان خوزستان است زیرا بخش وسیعی از استان را شامل می شود.

مقتدایی در ادامه به منطقه آزاد اروند خوزستان اشاره کرد و اضافه کرد : منطقه آزاد اروند قلب تپنده استان خوزستان است که باید محور توسعه استان قرار گیرد و مزایای اقتصادی این منطقه باید به تمامی استان تسری یابد و به همین منظور در اولین روز از هفته دولت طرح آزاد سازی خودروهای پلاک اروند در تمامی استان به اجرا درآمد.

وی گفت : قطعا در این راه مشکلاتی هم بوجود خواهد آمد ولی تیم مدیریتی استان فعال شده تا مشکلات احتمالی این طرح را در کوتاهترین زمان ممکن برطرف نماید.

استاندار خوزستان همچنین به وضعیت آبهای استان و نگرانی برخی از شهروندان خوزستانی اشاره کرد و گفت : مردم نگران توزیع آب از سر شاخه های استان نباشند زیرا مدیریت استان با تعامل با وزارت نیرو دغدغه های مردم را پیگیری کرده و توافقاتی نیز با وزارت نیرو انجام شده است.

وی گفت: در این بخش هیچ چیز و هیچ کس مقدم بر مردم استان نیست و مردم اطمینان داشته باشند که مشکلی در این زمینه وجود ندارد و بحرانی پیش روی مردم نیست.

وی به مشکلات آموزشی استان هم اشاره کرد و گفت درست است که استان خوزستان در رتبه ۳۱ کشور قرار دارد ولی با برنامه ریزی مدون استان خوزستان در سال تحصیلی جدید به رتبه مطلوب خواهد رسید.

وی انجام کارهای فرهنگی در استان را لازمه توسعه استان دانست و گفت : قطعا باید بصورت تیمی و منسجم در زمینه فرهنگی عمل کرد و از کارهای جزیره ای در این زمینه باید اجتناب کرد.

وی گفت : خوشبختانه تیم مدیریتی استان بصورت منسجم و همدل با نگاهی کاملا عادلانه تنها با هدف توسعه متوازن استان عمل می کند و نگاه بخشی و غیر عادلانه را در دستور کار خود خارج کرده است.

استاندار خوزستان به وضعیت راههای استان هم اشاره کرد و گفت تکمیل آزاد راه اندیمشک- اهواز در اولویت کاری راه در استان است که برای تکمیل آن ۸۰۰ میلیون دلار در استان تصویب و به شورای اقتصاد کشور پیشنهاد شده است که در صورت تصویب این طرح نیز انجام خواهد شد.

وی گفت تامین امنیت جانی مسافران در جاده های استان از دغدغه های اصلی مدیریت استان است که در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری برنامه هایی برای آن تدوین شده است و از مهر ماه بحث کنترل خوردهای سنگین در تمامی محورهای استان با محور سرعت محدود و سبقت ممنوع در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی به آغاز سفرهای استانی خود به منظور بررسی مشکلات مردم استان از نزدیک هم اشاره کرد و گفت : این سفرها از آبان ماه سالجاری آغاز خواهد شد.

وی به بخش گردشگری هم اشاره کرد و گفت : ۱۳۵۰ میلیارد تومان برای توسعه صنعت پردشگری در استان اختصاص یافته تا با ایجاد زیر ساختهای گردشگری زمینه حضور گردشگران در استان فراهم شود.

وی در پایان ۲۸ سوال اساسی مردم استان خوزستان را نیز دریافت کرد و قول داد پاسخ این سوالات را بزودی در سایت اطلاع رسانی استانداری خوزستان منتشر کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.