تاکیدات مقام معظم رهبری برای رسیدگی به وضعیت هوای خوزستان/ پس از تعطیلی به نشانه اعتراض؛ پایگاه خبری عصر جنوب آغاز به کار کرد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: پایگاه خبری عصر جنوب که روز ۲۱ بهمن ماه در اعتراض به آلودگی هوای خوزستان دست از کار کشیده بود و تنها صحفه ای با عنوان “عصر خاک” که بیانگر وضع موجود هوای استان خوزستان بود را روی صفحه ی خود قرار داده بود، بعد از دستور ویژه مقام معظم رهبری در رسیدگی به وضعیت هوای خوزستان، مجددا آغاز به کار کرد.

asrejonob

به گزارش عصر جنوب؛ اسحاق جهانگیری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پیگیری و رسیدگی سریع به وضعیت هوای استان خوزستان، گفت: دولت برای رسیدگی و حل این موضوع هیچ محدودیتی در اعتبارات و منابع مالی قائل نیست.
به گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، جلسه اضطراری برای رسیدگی به بحران هوای استان خوزستان عصر امروز (سه‌شنبه ) به ریاست معاون اول رییس جمهور و با حضور شماری از اعضای هیات دولت برگزار شد.

اسحاق جهانگیری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پیگیری و رسیدگی سریع به وضعیت هوای استان خوزستان، هدف از تشکیل این جلسه را تصمیم‌گیری برای اقدامات فوری در جهت مهار بحران ریزگردها و پیامدهای ناشی از گردو غبار در استان خوزستان عنوان کرد و گفت: دولت برای رسیدگی و حل این موضوع هیچ محدودیتی در اعتبارات و منابع مالی قائل نیست.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: مردم استان خوزستان باید بدانند که دولت و مسئولین شرایط دشوار آنها را درک می کنند و با تمام توان به دنبال راهکارهایی برای حل این مشکل هستند.
جهانگیری با تاکید بر اهمیت سلامت مردم استان خوزستان و تامین نیازهای فوری و رفع دغدغه آنها، از استاندار، ستاد مدیریت بحران کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، جمعیت هلال احمر و سایر نیروهای امدادی خواست با حداکثر توان این موضوع را دنبال کنند.
معاون اول رییس جمهور همچنین از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خواست به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور و با اختیارات لازم به همراه شماری از نمایندگان دستگاه‌های مرتبط، فورا سفری به استان داشته باشند و از نزدیک وضعیت را بررسی کرده و با هماهنگی دستگاههای ذیربط تصمیمات لازم را اتخاذ نموده و گزارش آن را بر اساس نظر رییس جمهور در اختیار دولت قرار دهند تا در جلسه روز یکشنبه آینده دولت مطرح و در خصوص آن تصمیم گیری شود.
در این جلسه که وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، نفت، راه و شهرسازی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، رییس ستاد مدیریت بحران کشورو رییس سازمان هواشناسی نیز حضور داشتند، مقتدایی استاندار خوزستان از طریق تماس تلفنی آخرین وضعیت هوای استان را برای اعضای جلسه تشریح کرد و با اشاره به آماده‌باش همگانی نیروهای امدادی و درمانی، گفت: گروههای امدادی و اورژانس استان آماده خدمات‌رسانی و کمک به مردم هستند و تا کنون چند نوبت، ماسک تنفسی و شیر در میان مردم توزیع شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این نشست با اشاره به آمادگی اورژانس بیمارستانها و اورژانس‌های سیار در استان خوزستان، از سفر خود به این استان برای رسیدگی به وضعیت درمان و بررسی امکانات و تجهیزات پزشکی مورد نیاز خبر داد و اعلام کرد این وزارتخانه تمامی امکانات خود را برای رفع این مشکل بکار خواهد گرفت و هر کمبودی را در اسرع وقت برطرف خواهد کرد.
در این جلسه رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز از برگزاری جلساتی برای تعیین راهکارهایی در جهت رفع مشکل گرد و غبار در استانهای غربی کشور خبر داد و گفت: تکالیف و وظایف هر دستگاه برای این موضوع مشخص شده و یک بسته پیشنهادی تدوین گردیده که در نخستین جلسه هیات وزیران برای تصویب ارائه خواهد شد.
دکتر ابتکار افزود: با تهیه و نهایی شدن برنامه های کوتاه و بلند مدت دستگاههای اجرایی کشور در این زمینه و تخصیص بودجه لازم ، نتیجه اقدامات انجام شده به صورت مرتب به اطلاع مردم خواهد رسید.
رییس سازمان هواشناسی نیز به ارائه گزارشی از پیش‌بینی وضعیت هوا در استان خوزستان پرداخت و از کاهش گردو غبار و بازگشت شرایط عادی از پایان روز چهارشنبه در این استان خبرداد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.