موالی زاده: مشکلات بانوان خوزستان با صدور بخشنامه حل شدنی نیست

عصر جنوب: مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان با اشاره به اینکه حل مشکلات بانوان استان باید اصولی و با برنامه حل شود، گفت: برای حل مشکلات بانوان نمی توان تنها به صدور بخش نامه و دستور العمل اکتفا کرد.

الهه موالی زاده پیش از ظهر امروز به مناسب روز ملی دختران با حضور از موسسه خیریه جواد الائمه ویژه مرکز نگهداری دختران بی سرپرست و بدسرپرست اهواز گفت: مشکلات اجتماعی تنها با صدور بخشنامه، دستورالعمل و کلی نگری رفع نخواهند شد و باید با ایجاد همدلی و همفکری شیوه های برطرف کردن معضلات باتوجه به شرایط استان ارائه داد.

وی افزود: برای مشکلات و معضلات اجتماعی حوزه بانوان استان نمی توان از یک نسخه واحد استفاده کرد.

موالی زاده، خواستار تشکیل اتاق فکر بانوان در استان شد و گفت: با تشکیل این اتاق فکر می توان برای حل مشکلات بانوان خوزستانی راهکارهای کارشناسی شده ارایه داد.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان با بیان اینکه شاه کلید رفع مشکلات اجتماعی توانمندسازی خانواده هاست، در سال های اخیر  کنترل های اجتماعی بیشتر برعهده نهادهای اجتماعی بوده و رفته رفته نقش خانوده ها کمرنگ شده است که این مسله در  دامن زدن به آسیب های اجتماعی تاثیر مسقیم داشته است.

موالی زاده با بیان اینکه چنانچه این رویه ادامه داشته باشد خانواده جایگاه اصلی خودش را از دست خواهد داد، عدم کنترل مناسب و صحیح توسط خانواده ها در سطوح مختلف اجتماعی و اقتصادی تبدیل به یک معضل جدی شده است. با توجه به شرایط موجود نیاز است در بسیاری از مسایل اقدامات و بررسی های جدی و هماهنگ انجام شود.

مشارو استاندار خوزستان عنوان کرد: یکی از مشکلات اصلی در استان خوزستان جزیره ای عمل کردن اکثر نهادها و دستگاه ها بوده و شایسته است همگی به تناسب وظیفه و فعالیت مربوطه مسایل را به صورت هماهنگ پیش ببرند. بی شک باخرد جمعی می توان بسیاری از مشکلات درون استان را حل کرد.

موالی زاده گفت :در زمینه مسائل اجتماعی و ارتقای سطح مسائل فرهنگی در میان خانواده ها به خصوص برای پذیرش کودکان بدسرپرست و بی سرپرست توسط خانوده های واجد شرایط، این اداره کل آمادگی دارد با مشارکت و حضور نهادها، مجریان، دستگاه های مربوطه نشست های مشترکی برگزار کند و نتیجه کارشناسی شده این جلسات به صورت بسته های قابل استفاده برای انتشار در اختیار رسانه های استان قرار گیرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.