سرانه سلامت روستاییان به ۹۶ هزار تومان افزایش یافت

عصر جنوب/ asrejonoob.irقائم مقام معاون وزیر بهداشت گفت: امسال سرانه سلامت روستاییان از ۲۱ هزار و ۳۴۶ تومان به ۹۶ هزار و ۵۲۰ تومان افزایش یافت

اصر کلانتری بعدازظهر امروز در جلسه ارزیابی عملکرد بیمه روستاییان، عشایر و پزشک خانواده که در سالن اجتماعات مرکز بهداشت خوزستان برگزار شد، به اقدامات انجام شده در طرح تحول نظام سلامت، اشاره کرد و اظهار داشت: گزارش اقدامات و نتیجه گردهمایی‌​ها در زمینه تحول سلامت در روستاها با کمک بیمه سلامت به صورت کتابچه‌​ای با عنوان گزارش عملکرد حوزه بهداشت ۹۳ در برنامه تحول روستایی منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدامات دولت یازدهم در حوزه بهداشت، اقداماتی نیست که به چشم افراد جامعه بیاید، تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های تحولی ما، بیمه روستاییان است و تحول در این حوزه، نیازمند تغییر در سرانه آن است.

کلانتری با اشاره به اینکه امسال سرانه سلامت روستاییان از ۲۱ هزار و ۳۴۶ تومان به ۹۶ هزار و ۵۲۰ تومان افزایش یافت، افزود: با این افزایش می​‌توان فکرها و ایده​‌ها را اجرایی کرد و توان دسترسی مردم به منابع بهداشت را افزایش داد.

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه گفت: اولین بخش این منابع، نیروی انسانی است که برای این منظور، درصد کسری پزشک در سال گذشته هر رقمی که بوده باید به یک‌پنجم ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه امسال بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ پزشک جذب کردیم، افزود: توزیع این تعداد پزشک جذب شده یکسان نیست و در برخی مکان‌ها کارکرد بهتر بوده و یا تمهیدات مدیریتی و رفتار سازمانی به گونه‌ای بوده که پزشک بیشتری را جذب کرده‌​اند.

کلانتری با بیان این که باید منابع​مان مدیریت و منبع انسانی را نیز حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: افزایش مبلغ و تحول در حوزه سلامت روستایی برای ارتقای کیفیت خدمات سلامت بوده است.

وی در پایان اظهار کرد: تفاهم‌نامه خوبی با بیمه سلامت در زمینه بهبود استاندارد خدمات روستایی داشته‌ایم.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931113001412#sthash.2gI6cnCN.dpuf

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.