دویست و شانزدهمین کتابخانه عمومی خوزستان به بهره برداری رسید

عصر جنوب: دویست و شانزدهمین کتابخانه عمومی خوزستان در سومین روز از هفته دولت در یک روستای شهرستان اندیکا به بهره برداری رسید.

مدیرکل کتابخانه های خوزستان در آیین بهره برداری از چهارمین کتابخانه عمومی در روستای سرگچ بخش آبژدان شهرستان اندیکا و دویست و شانزدهمین کتابخانه خوزستان با نام ˈ شهید رسول احمدیˈ اظهارکرد:هم اکنون به ازای هر ۲۰ هزار و ۲۹۶ نفر یک کتابخانه در خوزستان وجود دارد.


ˈلفته منصوری ˈ افزود: در شهرستان اندیکا به ازای هر ۱۳ هزار و ۸۱۳ نفر یک کتابخانه در این شهرستان وجود دارد و از متوسط استانی بالاتر است.

وی گفت: به ازای هر ۱۰۰ نفر ۲.۱۱ مترمربع فضای کتابخانه ای در خوزستان وجود دارد اما در شهرستان اندیکا این رقم، ۱.۷۰مترمربع است یعنی از متوسط استانی پایین تر است.

وی ادامه داد:در تعداد کتاب نیز به ازای هر ۱۰۰ نفر ۵۲ جلد کتاب در خوزستان داریم که در این شاخص در اندیکا ۳۴ جلد کتاب است.

وی بیان داشت: در ۲ سال گذشته تعداد کتابخانه ها در خوزستان رشد ۱۰۰ درصد، زیربنا ۷۰ درصد، تعدادکتاب و منابع ۷۲ درصد، و در زمینه تعداد عضو ۳۱۵ درصد رشد داشته است.

گفتنی است ساختمان کتابخانه عمومی شهید رسول احمدی توسط هیات امنای مسجد چهارده معصوم (ع) روستای سر گچ اهداء شده و از محل اعتبارات اداره کل کتابخانه های عمومی تجهیز و راه اندازی شده است.

شهرستان تازه تاسیس اندیکا در شمال شرق خوزستان دارای حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت است. 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.