معاون استاندار: خوزستان دومین استان کشور در تعداد بیکاری است

عصر جنوب: معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان گفت: خوزستان دومین استان بعد از سیستان و بلوچستان در داشتن تعداد بیکاری در سطح کشوراست.

ˈ امید حاجتیˈ دوشنبه در حاشیه نشست خبرنگاران با مسئولان مربوط به حوزه اقتصاد و کار استان در دومین روز هفته دولت با نام روزˈ کارآفرینی و اقتصادˈ در محل استانداری خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق آخرین سرشماری انجام گرفته نرخ بیکاری در استان خوزستان۲۵.۷ درصد و در کشور ۱۴.۸درصد اعلام شده است.


وی بیان داشت: ۲۱ درصد شاغلان در کشور در بخش دولتی مشغول به کار هستند این در حالی است که در استان خوزستان ۳۱درصد نیروی کار در بخش دولتی مشغول است یعنی تقریبا ۵۰ درصد خوزستان نسبت به کشور نیروی کار دولتی دارد .

حاجتی بیان داشت: این مهم باعث شده هر گونه تغییر تحول و یا مشکلات اعتباری و به ویژه شرایط سخت تحریم ها و شرایط سخت اقتصادی بر وضعیت نیروی کار دولتی تاثیر منفی داشته باشد و نرخ بیکاری در استان که بیشتربه دنبال کار دولتی هستند بالا برود.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان گفت: برخی از شهرستان های استان خوزستان همچون مسجد سلیمان نرخ بیکاری ۴۳.۵ درصدی دارد که این میزان بیکاری عواقب بدی را به دنبال دارد.

وی افزود: برای برون رفت از این مشکلات بحث های اقتصادی زیاده شده است و مسئولان در استان به این نتیجه رسیده اند برای بیرون آمدن از این وضعیت باید به دنبال ظرفیت های موجود در استان و استفاده از آن ها برای توسعه اشتغالزایی و گردش مناسب اقتصاد در استان بود.

حاجتی تصریح کرد: به همین منظور لایحه ای با عنوان لایحه خروج از رکود در خوزستان ایجاد شده است و اتفاقاتی در حال رخ دادن است تا با اجرای این طرح ها و برنامه خوزستان در یک سال پیشرفت شش ساله داشته باشد.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان از جمله این طرح ها را اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری دانست.

وی در ادامه گفت : کارهای بسیار خوبی نیز برای کاهش تورم در کشور انجام گرفت که دولت موفق شد نرخ تورم را به ۲۲.۳ کاهش دهد.

وی با اشاره به برنامه هایی که در استان برای رونق اقتصادی در نظر گرفته شده است بیان داشت: برنامه های میان مدت توسعه اقتصادی به تفکیک شهر و روستا و سند آمایش از جمله کارهایی است که برای خارج کردن استان از رکود به زودی انجام می شود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.