۴ بانده کردن پرخطرترین جاده شهرستان کارون در آینده نزدیک

عصر جنوب: شهردار کارون با اشاره به پرخطرترین منطقه کوت عبدالله واقع در میدان امام علی (پیج خزامی) گفت: برای کاهش تصادفات در این محدوده، مصمم بر چهار بانده کردن و افزایش عرض آن در آینده نزدیک هستیم.

 

محمد عبیاوی اظهار کرد: خدمت ۶ ساله در این شهرستان ما را با تمام کمبودها و معضلات آن آشنا ساخته است و باید برای حل آنها هر چه زودتر با اعتبارات موجود، پروژه‌های عمرانی را تعریف و اجرایی کرد.

وی افزود: آسفالت معابر در سال ۹۰ تا یک‌هزار و ۸۹۲ هزار مترمکعب بوده که در سال ۹۳ به ۶۰ هزار مترمکعب افزایش یافته و نیز اعتباراتی بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال در بحث فضای سبز و تحقق سرانه ۲۱ مترمربع برای هر شهر هزینه شده است.

شهردار کارون با بیان اینکه سرانه فضای سبز هر شهروند کوت عبدالله هفت متر است که این نشان از وضعیت نامساعد فضای سبز این شهر دارد، ادامه داد: در هفت ماه گذشته یک پارک محلی احداث شده و با توجه به اعتبارات دولت، شهردارت قرار بر ساخت پارک ساحلی ۲۰ هکتاری کوت عبدالله در آینده نزدیک دارد.

*اصلاح شبکه آب خام/ ساماندهی دستفروشان

وی با بیان اینکه با اعتبار ۳ میلیارد تومانی، اصلاح شبکه آب خام در اولویت‌های شهرداری کارون قرار دارد گفت: برای یک ماه دیگر یک سیستم پمپاژ بزرگ در کنار بیمارستان سینا راه اندازی خواهد شد که می‌توان گفت در فضای سبز تحولی بزرگ صورت خواهد گرفت.

شهردار کارون اضافه کرد: با توجه به معضل آب شرب کوت عبدالله نمی‌توانستیم که فضای سبز را با  آب شرب آبیاری کنیم.

عبیاوی در ادامه با اشاره به ترافیک شهری در معابر اصلی عنوان کرد: حرکت معکوس برخی خودروها سبب مشکلات ترافیکی زیادی شده و برای رفع آن اقداماتی چون نصب چراغ‌های هوشمند چشمک‌زن در تقاطع امام رضا(ع) و نیز احداث دوربرگردان‌های استاندارد صورت گرفته است.

به گفته وی، در بحث ترافیکی، وجود دکل‌های برق فشار قوی مانع از اصلاحات جدی شهرداری شده است.

شهردار کارون، وجود دستفروشان را در معابر درویشیه معضل دانست و گفت: با احداث بازارچه‌ای ۱۵۰غرفه‌ای با اعتبار ۳ میلیارد ریالی، دستفروشان موجود در معابر و خیابان‌های درویشیه را سامان خواهیم داد و آنها را از سطح شهر جمع آوری می‌کنیم.

عبیاوی در ادامه افزود: در رابطه با بازار میوه و تره‌باز نیز به نتایج خوبی با سرمایه داران رسیده‌ایم که پس از تعیین مکان مناسب این طرح نیز عملی خواهد شد.

*پیچ خزامی پرخطرترین جاده شهرستان کارون

وی با اشاره به پرخطرترین منطقه کوت عبدالله واقع در میدان امام علی (پیج خزامی) اظهار کرد: برای کاهش تصادفات در منطقه خزامی که پیش از این در حوادث، چهار قربانی داشته، نظر بر چهار بانده کردن و افزایش عرض آن در آینده نزدیک است.

شهردار کارون در پایان گفت: با آغاز به‌کار شهرداری تاکنون چهار زمین ورزشی محله‌ای، کتابخانه‌های عمومی و تجهیز فرهنگسرا و اخذ مجوز استخدام پنج نیروی کارشناسی و کارشناسی ارشد در شهرداری انجام گرفته است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.