آغاز برداشت گندم، جو و کلزا در شهرستان شادگان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شادگان گفت: برداشت گندم، جو و کلزا از ۲۱ هزار و ۹۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

جبار حمادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:در سال زراعی جاری ۱۷ هزار هکتار از زمین های کشاورزی به کشت گندم، چهار هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت جو و ۴۰۰ هکتار کشت کلزا اختصاص یافته است.
وی اظهارکرد: با ورود به موقع کمباین های برداشت محصول و شرایط جوی مناسب کار برداشت گندم، جو و کلزا از هفته جاری در زمین های کشاورزی شادگان آغاز شد.
حمادی گفت: تمامی مراکز خرید محصولات پاییزه این شهرستان در دهستان های دارخوین، بوزی و حسینی فعالیت خود را آغاز کرده و آماده خرید محصول گندم، جو و کلزا از کشاورزان به صورت شبانه روزی هستند.
آب و هوای گرم و مرطوب شهرستان شادگان سبب رواج محصولات گرمسیری در این ناحیه شده ‌است. گندم، خرما و برنج از عمده‌ترین محصولات کشاورزی منطقه به شمار می‌روند.
زندگی اقتصادی مردم شادگان بر کشاورزی استوار است. از محصولات زراعی منطقه گندم، جو، شلتوک و صیفی‌جات اهمیت بیشتری دارند و علاوه بر این محصولات بهره‌برداری از نخیلات از فعالیت های مهم مردم شادگان می‌باشد.
وجود دو رودخانه کارون و جراحی و بیش از ۵۷ هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت، شادگان را از جمله مناطق مهم اقتصادی تبدیل کرده است.

 

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.