کسب رتبه اول شادگان در بهره برداری از آبزیان، پرورش حیوانات اهلی و باغداری

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون فرماندار شادگان گفت: شهرستان شادگان در بهره برداری از آبزیان، پرورش گاو و گوساله و باغداری در سطح استان رتبه اول را کسب کرده است.

نعمت اله آلبوغبیش معاون فرماندار شادگان از کسب رتبه اول این شهرستان در بهره برداری از آبزیان، پرورش گاو و گوساله و باغداری در سطح استان خبر داد و گفت: بر اساس رتبه بندی شهرستان های استان خوزستان از منظر برخی شاخصهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منتشر شده توسط سازمان برنامه و بودجه استان در پاییز سال ۹۵، شهرستان شادگان در بهره برداری از آبزیان، پرورش گاو و گوساله و باغداری در سطح استان رتبه اول را کسب کرده است.
معاون فرماندار شادگان تصریح کرد : انشهرستان با در بر گرفتن ۳۲/۲۹ درصد از کل اراضی باغی استان خوزستان در رتبه اول قرار گرفته و شهرستان های آبادان با ۱۲/۲۱ درصد، دزفول ۱۲/۱۶ درصد و کارون ۷/۲۵ درصد به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.
وی افزود سهم شهرستان شادگان از بهره برداری باغداری با ۱۶/۴۴ درصد در سطح استان رتبه اول و آبادان با ۱۲/۵۴درصد در رتبه دوم قرار دارد.
آلبوغبیش خاطرنشان کرد: سهم این شهرستان از بهره برداری از آبزیان با ۱۹/۷۱ درصد در سطح استان رتبه اول و خرمشهر ۱۴/۶۷ درصد، شوشتر ۱۲/۶۶ درصد، شوش ۱۲/۲۴درصد، کارون ۱۱/۸۶ درصد، دزفول ۹/۵۹ درصد و اهواز ۵/۵۳ درصد به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.
معاون فرماندار در پایان یادآور شد: سهم شهرستان شادگان از گاو و گوساله استان ۱۱/۲۴ درصد رتبه اول، از دام سنگین ۱۰/۱۵ درصد رتبه دوم بعد از شوش و از گاومیش ۵/۹۷ درصد بعد از شهرستان های دزفول، شوش، اهواز، شوشتر، دشت آزادگان و کارون رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

 خبرنگار/ ناصرحکیمی 

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.