آزمون استخدامی ضامن جذب نیروهای متخصص

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رییس موسسه کار و تامین اجتماعی وزارت کار گفت: آزمون استخدام بخش خصوصی تضمینی مناسب برای جذب نیروی متخصص و مناسب مورد نیاز شرکت ها و سازمان ها خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی آزمون استخدام بخش خصوصی دکتر محمدرضا سپهری رییس موسسه کار و تامین اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست شورای سیاست‌گذاری آزمون جذب نیروی کار جدید را یکی از مشکلات اصلی شرکت‌های فعال در بخش صنعت و خدمات دانست و افزود: هم اکنون تضمین خاصی برای مفید و اثربخش بودن استخدام یک فرد از سوی شرکت‌ها و سازمان‌ها وجود ندارد زیرا سنجش مهارت فرد جویای کار به درستی انجام نمی شود.
سپهری در ادامه اضافه کرد: با تغییر کردن دنیای کار و آموزش، دنیای استخدام و جذب نیز تغییر کرده است و دیگر روش‌های سنتی و دولتی پاسخگوی نیازهای شرکت‌های جدید نمی‌باشند، لذا دنیای کار و آموزش نسبت به گذشته منعطف‌تر شده‌اند و دیگر بدون زمان و مکان هستند. همان طور که امروزه شاهد هستیم شرکت هایی بر بستر اینترنت شکل می‌گیرند و فعالیت می‌کنند، در حال افزایش می‌باشند. بنابراین با این تغییراتی که در حال رخ دادن است، شیوه‌های جذب و استخدام نیز باید تغییر کنند.
رییس موسسه کار و تامین اجتماعی وزارت کار آزمون استخدام بخش خصوصی را یکی از روش‌های تغییر در جذب و استخدام نیروی کار دانست و افزود: شیوه‌های سنتی و قدیمی که درسال‌های گذشته استفاده می‌شد شاید برای بخش دولتی کارایی داشته باشد اما برای بخش خصوصی کارایی لازم را ندارد و حتما باید تغییر نمایند.
دکتر سپهری با اشاره به بهره‌مندی کشورهای رو به رشد از روش های نوین استخدام نیروی انسانی، تاکید کرد: این آزمون از چند سال گذشته تحقیقات و بررسی‌های خود را در زمینه راه‌های نوین جذب نیروی انسانی سازمان‌ها و شرکت‌ها در کشورمان انجام داده است.
وی با بیان اینکه اولین آزمون استخدام بخش خصوصی در ایران سال گذشته برگزار شد، گفت: با توجه به نتایج مثبت و قابل توجه این آزمون در تامین نیروی انسانی متخصص و مناسب برای سازمان‌ها و شرکت‌ها، دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی شامل شرکت های صنعتی، تجاری و فناور امسال نیز برگزار خواهد شد.
گفتنی است ثبت نام دومین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی به منظور جذب نیروی انسانی مورد نیاز بیش از ۱۱۰۰ شرکت و موسسه خصوصی در سراسر کشور از دهم شهریور آغاز شده و تا ۱۰ مهر ادامه دارد و داوطلبان می توانند برای ثبت نام به سایت آزمون به نشانی INRE.IR یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.