وزیر نیرو : دولت منابع کافی برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر ندارد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: وزیر نیرو با بیان اینکه دولت منابع کافی برای ورود به تولید انرژی‌های تجدید پذیر ندارد، گفت: اگر منابعی باشد در بحث آب شرب و فاضلاب هزینه می‌شود.

رضا اردکانیان ظهر امروز درباره عدم توجه دستگاه‌های عامل، به انرژی‌های تجدیدپذیر و به‌طور ویژه انرژی خورشیدی در خوزستان، اظهار کرد: این موضوع ارتباطی به دستگاه‌های عامل ندارد و سرمایه‌گذار باید وارد سایت ساتبا شود و فرم پر کند و برای مشارکت اظهار تمایل کند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا دولت برای این موضوع پیش‌قدم نمی‌شود، گفت:  دولت منابع زیادی در اختیار ندارد، اگر بودجه‌ای باشد دولت باید ابتدا در مواردی مانند تصفیه فاضلاب و اتمام پروژه‌های آبرسانی روستایی و نظایر این‌ها را پیگیری کند. این راهی است که باز شده که بخش خصوصی داخلی و خارجی بیایند و سرمایه‌گذاری کنند  دولت تصمیم دارد طبق اصل ۴۴ حتی نیروگاه‌های موجود را هم واگذار کند.
وزیر نیرو بیان کرد: ما بخش خصوصی را تشویق می‌کنیم بیایند و در احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی مشارکت کنند ولی به‌هرحال اولویت ما تامین آب شرب و تصفیه فاضلاب است اما برای انرژی هم اولویت قائل هستیم و حتی بحث خرید تضمینی را مطرح کرده‌ایم که اگر بخش خصوصی انرژی تولید کند با قیمتی بالاتر از عرف آن را خریداری می‌کنیم.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.