مسمومیت در رامهرمز فروکش کرد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:  مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان گفت: تعداد مراجعه کنندگان با عارضه مسمومیت اهالی بخشی از روستاهای دهستان ابوالفارس رامهرمز کاهش قابل توجهی یافته و وضعیت در کنترل است.

فرهاد صفدری روز دوشنبه افزود: تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی ناشی از مسمومیت، از امروز صبح تاکنون (لحظه مخابره خبر) انگشت شماری بوده که به صورت سرپایی درمان شدند.
وی گفت: بیشتر مراجعه کنندگان از روستای شهید رایگانی بودند و با توجه به وضعیت خاموشی در تاسیسات آب منطقه و تعویض الکتروپمپ، ۲۰ ساعت وقفه در آبرسانی انجام شد و پس از وصل شدن نیز آب شبکه از نظر وضعیت کلر باقی مانده مطلوب نبود و برخی از اهالی روستاها از آب چشمه استفاده کردند.
صفدری بیان کرد: با همراهی آب و فاضلاب روستایی شهرستان و انجام بازدید مشترک برای نظارت بر کلر باقی مانده، مشکل بهداشت آب این منطقه حل شد.
مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: تعدادی از افراد در دوره پنهان بیماری بودند و دیرتر علایم را نشان دادند.
وی گفت: البته الگوی انتقال فرد به فرد در اثر شسته نشدن صحیح دست و انتقال از طریق بزرگسالان نیز در سرایت این بیماری موثر بوده است.
صفدری اضافه کرد: آب و فاضلاب در زمانی قطعی آب باید آب جایگزین را با تانکر تامین می کرد اما این کار انجام نشد البته تعویض فوری الکتروپمپ در ۱۵ تا ۱۶ ساعت انجام داد.
به گفته فرماندار رامهرمز، براساس آخرین گزارش رسیده از مراجع مربوطه، از صبح روز شنبه هفته جاری تا روز دوشنبه ۳۵۰ مورد مراجعه از سه روستای شهید رایگانی، ستلون و کبوتری دهستان ابوالفارس رامهرمز با علایم مسمومیت شامل اسهال خفیف و تب ثبت شد.
در حالی که رییس مرکز بهداشت خوزستان عامل بروز این وضعیت را آلودگی آب عنوان می کند، مسوولان آب و فاضلاب روستایی خوزستان هرگونه آلودگی آب را رد می کنند.
معاونت نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با رد ورود آب بدون کلر به شبکه درپی قطعی چند ساعته آب این دهستان، افزود: پس از بروز این مشکل کارکنان آبفای روستایی و بهداشت شهرستان رامهرمز در محل حاضر شدند و شبکه توزیع، انتقال و مخازن مورد آزمایش قرار گرفت.
علیداد کیانی ادامه داد: نتایج آزمایش ها نشان دهد که میزان کلر در آب شرب این منطقه هشت دهم ppm است که استاندارد است.
براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵دهستان ابوالفارس از توابع رامهرمز۲ هزار و ۵۰۳ نفر جمعیت دارد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.