آخرین خبر از شهرک تخصصی پتروشیمی امیدیه

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با اشاره به ابلاغ مجوز احداث شهرک تخصصی صنایع میان دستی و پایین دستی پتروشیمی در امیدیه، گفت: با توجه به فعالیت‌های انجام شده، کار اخذ استعلام‌های زمین موردنظر در شهرستان امیدیه در حال پیگیری است تا پس از آن، کار تخصیص و واگذاری زمین انجام شود و امیدواریم در سریعترین زمان ممکن شاهد احداث این شهرک صنعتی تخصصی باشیم.

اخلاق محمدیان اظهار کرد: از ابتدای سال با هماهنگی‌های انجام‌گرفته در زمان حضور وزیر نفت در استان خوزستان و مطالعاتی که در شرکت شهرک‌های صنعتی صورت گرفت، طرح احداث شهرک تخصصی صنایع میان دستی و پایین دستی پتروشیمی در امیدیه ابتدا در مجمع عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صنایع کوچک تصویب شد.

وی افزود: این طرح پس از تصویب در این مجمع، به هیات دولت ارسال شد و خوشبختانه پس از بررسی‌های انجام گرفته در هیات دولت نیز به تصویب رسید و در چند روز گذشته نیز با دستور معاون اول رییس جمهور به استان ابلاغ شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان تصریح کرد: با توجه به فعالیت‌های انجام شده، کار اخذ استعلام‌های زمین موردنظر در شهرستان امیدیه در حال پیگیری است تا پس از آن، کار تخصیص و واگذاری زمین انجام شود و امیدواریم در سریعترین زمان ممکن شاهد احداث این شهرک صنعتی تخصصی باشیم.

محمدیان عنوان کرد: به دنبال آن هستیم تا یک شهرک تخصصی بزرگ را در سطح استان ایجاد کنیم و در این خصوص زمینی با مساحت بیش از ۳ هزار هکتار را در حد فاصل شهرستان‌های امیدیه و ماهشهر برای احداث این شهرک شناسایی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: محدوده کاری احداث شهرک مشخص شده و قرار است تا پس از احداث این شهرک، صنایع میان دست و پایین دستی پتروشیمی در آن مستقر شوند زیرا منطقه ظرفیت فعالیت چنین واحدهایی را دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان خاطرنشان کرد: زمین پیشنهادی از امکان دسترسی سریع و آسان به آب‌های آزاد، فرودگاه، جاده، خطوط انتقال گاز، برق و… برخوردار است و مجموع این عوامل برای احداث یک شهرک تخصصی بسیار موثر هستند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.