هواداران نگران قهرمان/ دو شکست در نیم فصل اول سهم آسمان خراش های ماهشهری

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال کشور در حالی پایان یافت که دو شکست در کارنامه تیم پتروشیمی بندرامام به ثبت رسید و هواداران این تیم را برای تکرار عنوان قهرمانی کمی نگران کرد.

از دقایقی پس از پایان آخرین بازی نیم فصل که بین دو تیم مدعی قهرمانی لیگ برتر بسکتبال کشور برگزار شد و با شکست مدافع عنوان قهرمانی همراه بود، همگان به دنبال یافتن پاسخی بودند برای علت دو شکست پیاپی مدافع عنوان قهرمانی در دو مسابقه‌ای که نشان‌دهنده عیار بازیکنان بود.

در مصاحبه‌هایی که پس از بازی صورت گرفت، این مسئله کاملاً مشهود و عیان بود، با توجه به مهره‌های موجود در دو تیم همگان بر این باور بودند که مدافع عنوان قهرمانی کاری آسان‌تر را پیش رو دارد و گمانه‌زنی‌ها حاکی از پیروزی این تیم بود.

تیمی که تمام شرایط برایش مهیا شده بود تا در راه قهرمانی دغدغه خاصی نداشته باشد با این دو شکست پیاپی در مسابقات پایانی نیم فصل لیگ ملی بسکتبال تمامی علاقه‌مندان به این تیم را برای ادامه مسابقات به تفکر واداشت.

حال این سؤال به ذهن تمام دوستداران این رشته ورزشی و حامیان بسکتبال پتروشیمی بندرامام خطور می‌کند که آیا این دو شکست به معنای پایان رنسانس تیم پتروشیمی بندر امام در بسکتبال کشور است و این تیم قادر به تکرار عنوان قهرمانی خود نخواهد بود؟

با این حال و در جست‌وجوی عوامل این افت ناگهانی می‌توان به دو عامل مهم پی برد که می‌تواند تأثیر به‌سزایی در عملکرد مجموعه بازیکنان این تیم داشته باشد، نخستین و مهم‌ترین عامل حضور جمعی از بازیکنان بزرگ و ملی که سرمایه‌های بسکتبال کشور به شمار می‌روند، در این تیم موجب شده که ایجاد هماهنگی بین این بازیکنان و دستورات و برنامه‌های کادر فنی نیاز به مدت زمان بیشتری داشته باشد.

در این همین راستا پیش از آغاز فصل جدید مسئولان باشگاه پتروشیمی بندرامام، تصمیم به حضور در مسابقات دوستانه برون مرزی در کشور کویت گرفتند تا بتوانند روند رسیدن به این هماهنگی را سرعت بیشتری ببخشند.

چرا که پس از کسب دو عنوان قهرمانی در لیگ برتر سال‌های گذشته تمام تیم‌های حاضر در لیگ ملی با تمام آمادگی در مقابل مدافع عنوان قهرمانی حاضر می‌شوند و شکست با اختلاف کم مقابل مدافع عنوان قهرمانی را برای خود یک موفقیت به حساب می‌آورند و شادی بازیکنان تیم‌های حریف پس از پیروزی مقابل پتروشیمی بندر امام در مقابل دوربین‌های تلویزیونی خود گویای این مدعاست.

عامل مهم دیگر کسب عنوان قهرمانی در دو سال متوالی و بردهای پیاپی از ابتدای این فصل موجب بالا رفتن توقعات از این تیم و به دنبال آن ترس از شکست در بین بازیکنان باعث شد در دو بازی اخیر و در دقایق پایانی که نتیجه بازی اختلاف چندانی نداشت، بازیکنان این تیم با تمرکز کمتری مسابقه را دنبال و نتیجه را به حریفان خود واگذار کنند.

در حالی که در فصل گذشته شاهد بودیم، بازیکنان شایسته پتروشیمی بندر امام در دقایق حساس و پایانی بازی با راهنمایی مربی با دانش و کاربلد خود و بدون ترس از شکست با در دست گرفتن نبض بازی اجازه خودنمایی به بازیکنان تیم حریف را نمی‌دادند.

با این وجود و با شناختی که از کادر فنی و سابقه بازیکنان تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام وجود دارد، کماکان یک نیم فصل دیگر برای جبران این شکست‌ها و اثبات لیاقت و شایستگی بازیکنان ایرانی در تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام فرصت باقی است.

مدافع عنوان قهرمانی هنوز این فرصت را دارد که این بار در لیگ ملی برای بار سوم از عنوان خود دفاع کند و با حمایت سایر مسئولان و دست‌اندرکاران ورزشی و غیر ورزشی استان شادی را به هموطنان خوزستانی و تمام دوستداران این تیم هدیه کرده و افتخاری دیگر به افتخارات این استان اضافه کند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.