آلودگی زیست محیطی سلامت مردم را به خطر انداخته است / سهل انگاری در محیط زیست جنایت بزرگیست

عصر جنوب: نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان اداره کل محیط زیست به وظیفه خود عمل کنند و فکر راه چاره باشند چرا که سلامت مردم ماهشهر با وجود گازهای سمی در هوا و و مواد شیمیایی در آب دریا در خطر است.

حبیب آقاجری در نشست خبری با اصحاب رسانه در شهرستان ماهشهر، اظهار کرد: توجه به محیط زیست و منابع طبیعی نباید از توجه مسئولان خارج شود و با تخریب کنندگان محیط زیست باید برخورد قانونی شود.

وی بیان کرد: سهل انگاری در محیط زیست یک جنایت محسوب می شود و خیانتی بزرگ به مردم شهرستان خواهد بود چرا که در سلامت و بهداشت مردم تاثیر و ارتباط مستقیم دارد.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به هزینه های گزاف درمانی باید به اثرات آلودگی های زیست محیطی توجه ویژه صورت بگیرد.

آقاجری افزود: صید و صیادی از دیرباز یکی از راه های امرار و معاش مردم شهرستان ماهشهر بوده و هست و وجود دریا و خورها یکی از منابع پردرآمد برای مردم محسوب می شود و همچنین یکی از صید گاه های غنی منطقه بشمار می آید.

وی با توجه به مشکلات زیست محیطی در منطقه تصریح کرد: مشکلات زیست محیطی با توجه به وجود صنایع حاضر در شهرستان روزانه در حال افزایش است و متاسفانه هیچ توجهی از طرف مسئولان اداره محیط زیست صورت نمی گیرد.

نماینده مردم شهرستان ماهشهر خاطرنشان کرد: وجود صنایع پتروشیمی در منطقه و احداث مجتمع های پتروشیمی و عدم رعایت قوانین زیست محیطی و همچنین عدم توجه به منابع طبیعی در منطقه فاجعه عظیم در منطقه به بار خواهد آورد.

وی افزود: زیست گاه های منطقه رو به نابودی است و متاسفانه بخش زیادی از آبزیان به دلیل وجود مواد سمی و شیمیایی در دریا و خور های موجود از بین رفته اند و رو به انقراض هستند.

آقاجری عنوان کرد: وجود پساب پتروشیمی ها در آب سبب شده که آبزیان موجود در دریا و خور از سلامت کافی برخور دار نباشند و مصرف آن ها سلامت مردم را تهدید کند.

وی تصریح کرد: از مسئولان اداره کل محیط زیست استان و شهرستان ماهشهر انتظار می رود به وظیفه خود عمل کنند و فکر راه چاره باشند چرا که سلامت مردم ماهشهر با وجود گاز های سمی در هوا و و مواد شیمیایی در آب دریا در خطر است.

نماینده مردم ماهشهر در پایان اظهار اشت: محیط زیست باید نظارت مستقیم بر عملکرد صتایع داشته باشد و از خلاف صنایع که سلامت مردم را به خطر می اندازد جلوگیری به عمل آورد و هر کس در این رابطه کوتاهی کند و قصور به خرج دهد جنایتی بزرگ مرتکب شده است.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.