آلودگی پتروشیمی‌ها عامل انواع سرطان‌ و کاهش طول عمر در ماهشهر

عصر جنوب: فرماندار شهرستان بندر ماهشهر گفت: آلایندگی صنایع پتروشیمی مستقر در ماهشهر زمینه‌ساز ابتلا به انوع سرطان‌ها، کاهش طول عمر و غیر قابل استفاده شدن آبزی‌ها در این شهرستان است.
منصور قمر ظهر امروز در جلسه شورای سلامت این شهرستان اظهار کرد: تأمین سلامت مردم از ارکان اصلی و جزو وظایف کلیدی و اساسی مسئولان است.

وی افزود: این وظیفه و رسالت در شهرستان بندر ماهشهر با توجه به وجود صنایع پتروشیمی و آلایندگی که ایجاد می‌کنند دوچندان است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: مواد سمی حاصل از فعالیت ۲۱ شرکت پتروشیمی در این شهرستان زمینه‌ساز ابتلا به انواع سرطان‌ها، کاهش مدت طول عمر و غیر قابل استفاده شدن آبزی‌ها شده است.

قمر تاکید کرد: مواد سمی و آلاینده‌ای که از پتروشیمی‌ها وارد محیط زیست می‌شود معضلات زیست محیطی خطرناکی را در منطقه به وجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله نشان می‌دهد که برخی شرکت‌های پتروشیمی اهمیتی به فعال کردن مراکز تصفیه پساب خود نمی‌دهند و این مسئله را جدی نگرفته‌اند.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: با وجود اینکه تعامل بسیار خوبی بین مدیریت شهرستان و صنایع پتروشیمی وجود دارد اما در اینگونه موارد که موجب تهدید سلامت مردم می‌شود هیچگونه اغماض و کوتاهی صورت نخواهد گرفت و مسئله را پیگیری قانونی خواهیم کرد.

قمر با بیان اینکه مسئله‌ای مهم‌تر از سلامت مردم وجود ندارد، گفت: مصوبات شورای سلامت باید جدی گرفته شود و همه ادارات و دستگاه‌ها ملزم به اجرای این مصوبات هستند.

وی در پایان اذعان کرد: وقت و زمانی که برای تشکیل و شرکت در جلسات شورای سلامت صرف می‌شود باید منتج به نتیجه شده و دارای خروجی مناسب باشد.

 

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.