آغاز تعمیرات اساسی در پتروشیمی تندگویان

عصر جنوب: رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان گفت: با انجام هماهنگی‌ها و اقدامات لازم پتروشیمی شهید تندگویان آماده اجرای تعمیرات اساسی است.

رضا نیک‌خصال گفت: با توجه به پیچیدگی و حساسیت فرآیند واحدهای شرکت تندگویان به دلایل مختلف از جمله انجام عملیات در دما و فشار بالا، به‌کارگیری کاتالیست‌های مایع و جامد و همچنین خورندگی بالای سیالات استفاده شده درخط تولید، لازم است تجهیزات و ماشین‌آلات ثابت و دوار، به صورت مرتب مورد پایش قرار بگیرد.

وی ادامه داد: لازم است به منظور جلوگیری از اتفاقات و حوادث هر دو سال یکبار تعمیرات اساسی به صورت روتین انجام شود که با انجام اقدامات لازم و برنامه‌ریزی مدون به زودی تعمیرات اساسی در مجتمع آغاز می‌شود.

رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به خرید برخی از قطعات مورد نیاز این شرکت گفت: از آنجا که یکی از اهداف این شرکت حمایت از تولیدات داخلی است، شرکت‌های داخلی و سازندگان قطعات صنعتی شناسایی شده‌اند و مذاکرات لازم به منظور تهیه و تأمین مابقی قطعات مورد نیاز شرکت نیز انجام شده است.

پتروشیمی شهید تندگویان بزرگ‌ترین تولید کننده انحصاری اسید ترفتالیک خالص (PTA) و پلی‌اتیلن ترفتالات (PET) در کشور است، که سالانه با تولید بیش از یک‌میلیون تن محصول سهم شایانی در توسعه صنایع پائین‌دستی، ایجاد اشتغال و ارزآوری دارد.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.