لاشه های مرغ تلف شده در بندرماهشهر دفن شدند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ماهشهر از دفن بهداشتی لاشه های مرغ تلف شده در جاده ماهشهر-امیدیه رهاسازی شده بودند خبر داد.

سعید کیوان نیا، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ماهشهر گفت: در پی گزارش واصله درخصوصمعدوم سازی لاشه های مرغ تلف شده که در منطقه رها سازی شده بودند و بصورت موقت توسط اداره محیط زیست دفن و خاکریزی انجام گرفته بود کارشناسان دامپزشکی اقدام به دفن بهداشتی لاشه ها نمودند.

ویبا تاکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی در امحاء تلفات طیور بیان کرد: امحاء و دفن بهداشتی ضایعات و لاشه های تلف شده مرغداری ها یکی از اصول مهم در پیشگیری از بروز بیماری های واگیر طیور است که باید حتما مورد توجه قرار گیرد.

کیوان نیا اظهار داشت: همچنین هماهنگی های لازم با فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر، اداره راه و ترابری و شهردار شهرستان در زمینه دفن بهداشتی لاشه های مرغ رها شده در محدوده جاده صورت گرفت.

این مقام مسئول رهاسازی تلفات طیور در حاشیه راه، رودخانه و غیره را تهدیدی جدی علیه سلامت عمومی جامعه عنوان و تصریح کرد: این امر می تواند برای پرورش دهندگان طیور صنعتی و همچنین روستاییان خسارت و بیماری ایجاد کند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ماهشهر افزود: هرگونه دفن بهداشتی مواردی از این قبیل باید تحت نظارت اداره دامپزشکی و ادارات ذیربط صورت پذیرد و از شهروندان محترم خواستار گزارش سریع و پرهیز از هرگونه اقدام غیر اصولی معدوم سازی گردید.

مطالب پیشنهادی